تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر : 32115

نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است

نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است

رییس کل دادگستری استان اصفهان: نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است. به گزارش  دنیای اسرار، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک اعیاد

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان اصفهان:
نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است
رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است.

به گزارش  دنیای اسرار، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز وکیل مدافع به جامعه وکلاء کشور از نظام اسلامی به عنوان مهمترین و مترقی‌ترین نظامات یاد کرد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که منبعث از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و بر همین اساس نیز ملت بزرگ ایران درطول تاریخ انقلاب اسلامی همواره از آرمان ها و ارزش های آن دفاع کردند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب راهبردهای اصلی نظام که بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تدوین و ترسیم گردیده معیار اجرا و تحقق عدالت در تمامی شئون جامعه می باشد و بر همین اساس سند تحول قضایی خط مشی برنامه ها و فعالیت ها را در دستگاه قضایی تعیین نموده است.

ایشان خاطرنشان ساخت: از مهمترین محورها در سند ارتقاءیافته تحول قضایی تلاش در جهت رفع اطاله دادرسی و کاهش حجم فزاینده ورودی پرونده به محاکم و پیشگیری از وقوع جرایم می باشد که بی شک رسیدن به اهداف عالی و تحقق آن بدون همراهی و همکاری سایر نهادها امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس دستگاه قضایی استان یکی از نهادهای همراه با دستگاه قضایی در این مسیر را جامعه وکلاء دانست و یادآور شد: طلایه‌دار اجرای عدالت قوه قضاییه است که البته این مأموریت مهم و خطیر نیازمند لوازم و ابزار و همکاری‌هایی است که جامعه وکالت و کارشناسان نقش تعیین کننده و مؤثری را داشته و می‌توانند با همکاری سازنده و تعامل خود در این مسیر یاری گر دستگاه قضایی در افزایش این سرمایه مهم برای نظام باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان بر نظارت و مراقبت بر حسن انجام وظایف و عملکرد وکلا تاکید کرد و خواستار توجه به اجرای عدالت کیفری و ترمیمی و سنت حسنه صلح و سازش بین اصحاب دعوا در پرونده ها از سوی جامعه وکلاء شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.