تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 2552

نمایشگاه مشاغل سنتی اصفهان راهی برای معرفی سرمایه های انسانی است

نمایشگاه مشاغل سنتی اصفهان راهی برای معرفی سرمایه های انسانی است

پایگاه خبری دنیای اسرار اصفهان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: نمایشگاه مشاغل سنتی اصفهان راهی برای معرفی سرمایه های انسانی است. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:فریدون الهیاری در حاشیه نمایشگاه حرف و مشاغل سنتی اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه اقدام بسیار خوب و ارزشمندی است به این

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

اصفهان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: نمایشگاه مشاغل سنتی اصفهان راهی برای معرفی سرمایه های انسانی است.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:فریدون الهیاری در حاشیه نمایشگاه حرف و مشاغل سنتی اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه اقدام بسیار خوب و ارزشمندی است به این جهت که اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و عضو شبکه شهرهای خلاق دنیا است و باید در حوزه صنایع دستی برنامه ریزی های جدی در زمینه معرفی هنر و هنرمندانمان داشته باشیم و زمینه رونق هرچه بیشتر برای فعالیت های آنها را مهیا کنیم.

وی یکی از ویژگی های مثبت این نمایشگاه را حضور هنرمندان شاخص و برجسته حوزه صنایع دستی دانست و گفت: حضور هنرمندان برجسته باعث معرفی آنها با مردم و تثبیت جایگاهشان شده و موجب می شود تا سرمایه های انسانی مان را در این عرصه معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: فعالیت هنرمندان نیز در این نمایشگاه به صورت زنده و ورکشاپ باعث می شود که مردم از نزدیک با نحوه ساخت این آثار آشنا شده و هرچه بیشتر به ارزش صنایع دستی و زحمتی که برای تولید آنها به کار می رود، آشنا شوند.

معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این خصوص در گفتگو با مهر بیان کرد: این نخستین بار است که شهرداری اصفهان در حوزه مشاغل و حرف سنتی به برگزاری نمایشگاه پرداخته که به خودی خود اقدامی بسیار مثبت ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: تمامی رشته های صنایع دستی، مشاغل و حرف سنتی محسوب می شود. در این میان برخی از رشته های خاص صنایع دستی رونق تجاری خود را در عصر حاضر از دست داده و  برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند موجب احیای رونق این رشته ها شده و این آثار را به سبد خرید خانواده های ایرانی برگرداند. به همین دلیل هم تلاش شده تا در این نمایشگاه رشته هایی ارائه شود که رونق اقتصادی کمتری دارد.

جعفر صالحی تاکید کرد: تصمیم داریم در آینده زمینه معرفی و ترویج این رشته ها را فراهم کنیم و به بازار خرید و فروش آنها رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه تعامل میان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، شهرداری اصفهان و اداره میراث فرهنگی می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد، عنوان کرد: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و امیدواریم بتوانیم در آینده با برپایی چنین نمایشگاه هایی با هدف و برنامه مشخص، به رویکرد حمایت از کالای ایرانی و مشاغل و حرف ایرانی جامه عمل بپوشانیم و این شعار را همیشه سرلوحه کار قرار دهیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه حرف و مشاغل سنتی اصفهان از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در راه شاهی میزبان شهروندان است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.