تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 31438

نوشتن از حاج قاسم برایم فیض الهی بود/ با هدف جایزه دست به قلم نشدم

نوشتن از حاج قاسم برایم فیض الهی بود/ با هدف جایزه دست به قلم نشدم

برگزیده جایزه جلال: نوشتن از حاج قاسم برایم فیض الهی بود/ با هدف جایزه دست به قلم نشدم احمد یوسف‌زاده برنده جایزه جلال در بخش حاج قاسم گفت: هر چند اثر اینجانب برگزیده جایزه جلال شد اما نوشتن برای حاج قاسم برای جایزه نیست چرا که مهر وی در دل هر نویسنده بهترین جایزه‌ای است

Print Friendly, PDF & Email

برگزیده جایزه جلال: نوشتن از حاج قاسم برایم فیض الهی بود/ با هدف جایزه دست به قلم نشدم

احمد یوسف‌زاده برنده جایزه جلال در بخش حاج قاسم گفت: هر چند اثر اینجانب برگزیده جایزه جلال شد اما نوشتن برای حاج قاسم برای جایزه نیست چرا که مهر وی در دل هر نویسنده بهترین جایزه‌ای است که می تواند دریافت کند.

به گزارشدنیای اسراربه نقل از فارس، احمد یوسف‌زاده برگزیده بخش حاج قاسم جایزه جلال در گفت‌وگو با فارس در خصوص چرایی علاقه‌مندی به حضور در جایزه جلال گفت: اصولاً ناشران و نویسندگان آثاری را به جشنواره جلال ارسال می‌کنند که نسبت به سایر آثار دلبستگی بیشتری به آن دارند مثل کتاب «شاید پیش از اذان صبح» که ناظر است بر دل‌نوشته‌هایی برای شهید حاج قاسم سلیمانی.

حاج قاسم سلیمانی فرمانده ما در عملیات بیت‌المقدس بود

وی با بیان اینکه از نزدیک شهید سلیمانی را می‌شناخته و کتابش گواهی زنده از زندگی شهید سلیمانی است گفت: حاج قاسم سلیمانی فرمانده ما در عملیات بیت‌المقدس بود، هر چند بنده در دفاع مقدس اسیر شدم اما به حاج قاسم ارادت ویژه‌ای داشتم چرا که از نزدیک وی را می‌شناختم و همشهری بودیم به این خاطر دست به کار شدم و در خصوص وی چندین اثر تهیه کردم.

حاج قاسم سلیمانی مطلب مفصلی در قالب نامه به من نوشتند

وی در خصوص کتاب آن بیست و سه نفر که فیلمی نیز از این اثر ساخته شده گفت: حاج قاسم سلیمانی مطلب مفصلی درقالب نامه به من نوشتند و چون بنده وی را قبل و بعد از مسئولیت در سپاه قدس می‌شناختم خود شهید در جریان ساخت فیلم آن بیست و سه نفر بودند و حتی در پشت صحنه نیز حاضر شدند، بنابراین وظیفه داشتم این کتاب را به خاطر قدردانی از وی به رشته تحریر دربیاورم.

 

وی در این باره گفت: کتاب دل نوشته‌ای است که از زاویه دید اول شخص نوشته شده، یعنی نویسنده با حاج قاسم صحبت می‌کند. دل نوشته‌هایی که قبل از اینکه حاج قاسم به فیض شهادت برسند اصولاً یا در روزنامه‌ها، فضای مجازی و وبلاگ خودم منتشر شده بود. کتابی با حجمی کوتاه نزدیک به صد و پنجاه صفحه که انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است.

نوشتن و تحقیق کردن درباره زندگی حاج قاسم یک فیض الهی است

برنده جایزه جلال در بخش حاج قاسم بیان داشت: قطع به یقین نوشتن و تحقیق کردن درباره زندگی حاج قاسم یک فیض الهی است که خوشبختانه نصیب بنده شده است به همین خاطر از نوشتن و تحقیق کردن برای تبیین هر چه بهتر شخصیت وی دست برنمی‌دارم.

اثر جدیدی درباره حاج قاسم در دست انتشار دارم

وی در این باره خاطر نشان کرد: به دلیل علاقه‌مندی به شخصیت و راه شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب بسیار مفصلی در خصوص زندگینامه وی از بخش کودکی تا پیش از دفاع مقدس را در دست چاپ دارم که برگرفته از تحقیقات و مصاحبه‌های مفصلی است که با خانواده شهید، مردم روستای محل زندگی وی در کودکی و نوجوانی و جوانی در شهر کرمان و در محله‌هایی که در جوانی برای امرار معاش کار و تلاش می‌کردند یا در ورزشگاه‌هایی که در آنجا رفت و آمد دارند، است.

پانزدهمین دوره از جایزه ادبی جلال

احمد یوسف‌زاده در پایان گفت‌وگو گفت: هر چند اثر اینجانب برگزیده جایزه جلال شد اما نوشتن برای حاج قاسم برای هیچ جایزه‌ای نیست چرا که مهر وی در دل هر نویسنده‌ای بهترین جایزه‌ای است که هر نویسنده‌ای می‌تواند دریافت کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.