تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر : 27065

هندبال شهرستان خمینی شهر پایگاه مقتدری برای هندبال استان و کشور است

هندبال شهرستان خمینی شهر پایگاه مقتدری برای هندبال استان و کشور است

به گزارش دنیای اسرار:سید مجتبی میردامادی مربی تیم ملی جوانان هندبال کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد هندبال شهرستان خمینی شهر پایگاه مقتدری برای هندبال استان وکشور است مسئول انجمن هندبال مدارس کشور با اشاره به ویروس منحوس کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان افزود: قطعاً شرایط کرونا فعالیت میدانی وعملیاتی تمام ورزش ها را

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:سید مجتبی میردامادی مربی تیم ملی جوانان هندبال کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد هندبال شهرستان خمینی شهر پایگاه مقتدری برای هندبال استان وکشور است
مسئول انجمن هندبال مدارس کشور با اشاره به ویروس منحوس کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان افزود: قطعاً شرایط کرونا فعالیت میدانی وعملیاتی تمام ورزش ها را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از اصنافی که ضرر زیادی پرداخته است جامعه ورزش بود. ایشان با اشاره به دستور وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی در اواسط سال ۱۳۹۸ باتوجه به رسالت آموزشی خود مبنی بر تولید محتوای آموزشی رشته ورزشی هندبال برای استفاده معلمان تربیت بدنی ودانش آموزان درفضای مجازی شاد تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول انجمن کشور برای اجرای این طرح در رشته هندبال مامور شدم و در جلسه ای که فدراسیون برگزارکرد استانهایی برای تولیدمحتوادررشته های گوناگون درنظرگرفته شد که تصمیم گرفتیم این برنامه در استان اصفهان صورت گیرد و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان خمینی شهر در زمینه ورزش هندبال تولید محتوای آموزشی جهت استفاده در نرم افزار شاد با همکاری هندبالیست های خمینی شهری در مجموعه ورزشی امام علی (ع) به اتمام رسید. پس از دو ماه فیلم های تولید شده به سه سطح آموزش مبتدی، نیمه مبتدی و پیشرفته تقسیم بندی شد و جهت استفاده برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آماده بهره برداری گردید. این کلیپ ها مجموعاً در سه دوره ۱۷ جلسه ای که هر جلسه تقریباً ۲ ساعته بود تدوین گردید. اعتبارات این برنامه از طرف وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی واجرای آن تحت حمایت اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان حوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت صورت پذیرفت و این آثار از اوایل سال ۱۳۹۹ تاکنون در شبکه شاد قابل استفاده وبهره برداری می باشد.

مشاور و رییس کمیته دانش آموزی هیات هندبال استان اصفهان ضمن توضیح فعالیت های فرهنگی هیات گفت: هیات هندبال استان اصفهان به ویژه شهرستان خمینی شهر در زمینه شناخت ویروس منحوس کرونا به جامعه ورزشکاران خود اقداماتی از جمله برگزاری مسابقات مختلف همچون مسابقه کتابخوانی، طراحی عکس و ساخت تیزرهایی در این زمینه را در الویت برنامه های خود داشته است. میردامادی روند برگزاری این برنامه ها را اینگونه توضیح داد: فراخوان برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی در گروه های مختلف در شبکه های مجازی انجام شد که در سه مرحله و با مسابقه گذاشتن از سه کتاب متفاوت این برنامه برگزار شد. در مسابقات کتابخوانی تقریباً ۲۰۰ نفر شرکت کننده به رقابت پرداختند و در پایان به برگزیدگان هدایایی از طرف هیات هندبال اهدا شد. برنامه بعدی که با توان بیشتری انجام شد تهیه و تولید کلیپ و پوسترهای آموزشی بود که به جای استفاده از شعار در خانه بمانیم از شعار کوچ که مفهوم آن کم تحرکی و چاقی به دلیل عدم تحرک جسمی ست استفاده کردیم. در طراحی این پوستر هدف در خانه ماندن اما انجام ودنبال کردن فعالیت های ورزشی و تکنیک ها در خانه بود که بازخورد بسیار مطلوبی داشت. در این مسابقه هم تقریباً ۲۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.
مربی تیم ملی جوانان هندبال کشور و مسئول انجمن هندبال مدارس کشور در رابطه با برگزاری مسابقات و جشنواره هندبال دانش آموزان مدارس کشور که در سال ۱۳۹۹ بنا به دستور وزارت آموزش و پرورش به ایشان محول شد اینگونه توضیح داد: در برگزاری این دوره از مسابقات ابتدا دستورالعمل نحوه برگزاری مسابقات تهیه شد و پس از آن با همکاری انجمن هندبال خمینی شهر این دستورالمعل به صورت فیلم و انیمیشن برای استفاده مسئولان و معلمان تربیت بدنی در کل کشور آماده شد که وزارت آموزش و پرورش نیز با اهدا لوح تقدیر به بنده از این دستورالعمل حمایت کرد. روند برگزاری مسابقات به اینگونه بود که ابتدا دستورالعمل در کارتابل آموزش و پرورش کشور قرار گرفت و مسئولان مربوطه استان پس از بررسی اجرای فیلم مسابقات فردی دانش آموزان از مناطق و شهرستان های خود تیم های منتخب استان رامشخص کرد تابرای مسابقات درسطح کشورآماده گردند. این امر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، برگزیدگان استانی جهت شرکت در مسابقه کشوری که در شهریور ماه سال جاری به همت فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور هست به رقابت خواهند پرداخت.
میردامادی در راستای فعالیت های ورزشی و محیط زیست بیان کرد: با توجه به ارسال دستورالعمل وتاکید سازمان محیط زیست کشور به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تعریف آشنایی مسائل مربوط به محیط زیست با ورزش، دانش آموزان هندبالیست شهرستان خمینی شهر با توجه به این دستورالعمل تعداد زیادی آثار در قالب کلیپ، پوستر و متن به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال کردند که پس از داوری آثار ارسالی از سایر شهرستان ها کلیپ سید امیررضا میردامادی به عنوان اثر برتر استان اصفهان به دبیرخانه کشوری ارسال شد و پس از داوری آثار کشوری این کلیپ رتبه برترکشور و سپس جزو رتبه ی نمونه کمیته ملی المپیک کسب افتخارکرد که در این کلیپ پیام هایی با محتوای هندبال، تحرک بدنی ،بازیافت و محیط زیست به چشم می خورد.
سید مجتبی میردامادی راهکار و چشم اندازه آینده هندبال شهرستان خمینی شهر را اینگونه توصیف کرد: هندبال خمینی شهر با داشتن علاقه مندان ومستعدین زیاد ،بازیکنان مربیان و داوران ارزنده پتانسیل بسیارخوب هندبال کشورمی باشدودر جایگاه بالایی قرار دارد ولی در حال حاضر این ورزش علی رقم شرایط خوب درسطح کشوراز دو جهت فقیر ومهجورمی باشد.
ابتدا نداشتن باشگاه های بزرگ ورزشی ،حامیان مالی پایداردرشهرستان که هندبال ودیگررشته هاراتحت پوشش قراردهد وواقعاازاین قضیه ورزش شهررنج می برد ودیگراینکه هم افزایی وهمدلی ویژه که ازمسئولان امر شهرستان انتظارمیرود درکنارورزش شهرستان نیست تا در این زمینه اداره ورزش وهیاتها قدم های محکم تر و استوارتری بردارند وقطعااستحقاق ورزش وورزشکاران عزیزشهرستان بااین همه پتانسیل وشایستگی درسطح استان وکشوربیشترازاین هست.
امیدوارم موضوع تربیت بدنی ،ورزش واثرات سازنده آن که برای همگان بالخص دراین شرایط موجودکرونایی اثبات شده است درعمل باجدیت بیشتر درشهرستان جامه عمل بپوشاند که یقینا سلامتی جسمی ،روحی وروانی جامعه رادنبال خواهدداشت .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.