تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 31954

ورود به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله‌ای شد/ گذرواژه به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود

ورود به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله‌ای شد/ گذرواژه به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود

ارتقای امنیت سامانه نسخه الکترونیک تأمین‌اجتماعی؛ ورود به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله‌ای شد/ گذرواژه به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد به‌منظور افزایش امنیت سامانه نسخه الکترونیک؛ ورود پزشک به این سامانه دومرحله‌ای شده و پیامک حاوی گذرواژه (OTP) به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود. به گزارش دنیای اسرار، پیش از

Print Friendly, PDF & Email
ارتقای امنیت سامانه نسخه الکترونیک تأمین‌اجتماعی؛

ورود به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله‌ای شد/ گذرواژه به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد به‌منظور افزایش امنیت سامانه نسخه الکترونیک؛ ورود پزشک به این سامانه دومرحله‌ای شده و پیامک حاوی گذرواژه (OTP) به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار، پیش از این پزشکان تنها با استفاده از نام کاربری و گذرواژه ثابت که از پیش تعریف شده است، وارد سامانه نسخه الکترونیک می‌شدند که این فرایند امنیت مناسب نداشت و در مواردی شاهد بروز برخی تخلفات و سوء‌استفاده از گذرواژه‌ها بودیم.

براساس این گزارش، به‌منظور افزایش امنیت این سامانه، ورود دومرحله‌ای به سامانه و استفاده از گذرواژه پیامکی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و ارسال پیامک حاوی گذرواژه به پزشکان از ماه جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است پزشکان تنها برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک نیاز به دریافت گذرواژه پیامکی و ثبت آن دارند و ثبت هر نسخه، نیازمند دریافت گذرواژه جداگانه نیست.

گفتنی است شماره تلفن همراه پزشکان در زمان ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک اخذ شده است و پیامک حاوی گذرواژه به همان شماره‌ای که در سامانه ثبت شده، ارسال می‌شود و پزشکان می‌توانند تغییر احتمالی شماره تلفن خود را به مدیریت درمان استان محل فعالیت اعلام کنند تا در سامانه یادشده ثبت شود.

براساس این گزارش، ارسال پیامک حاوی کد رهگیری به تلفن همراه بیماران نیز به‌منظور ارتقای امنیت و نظارت‌پذیری سامانه نسخه الکترونیک در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و از ماه آینده ثبت کد رهگیری موصوف که به هنگام نسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک تولید شده و به تلفن همراه بیمار ارسال خواهد شد توسط داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی (علاوه بر درج کدملی بیمار) جهت رؤیت نسخه و ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.