تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 29601

وزیر بهداشت : پوشش بیمه ناباروری در اصفهان آغاز شده است

وزیر بهداشت : پوشش بیمه ناباروری در اصفهان آغاز شده است

بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور و حضور در دیار نصف جهان وزیر بهداشت : پوشش بیمه ناباروری در اصفهان آغاز شده است به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا- وزیر بهداشت و درمان گفت: برای نخستین بار ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت در اصفهان از اول خرداد ماه امسال عملیاتی شده است. بهرام عین

Print Friendly, PDF & Email

بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور و حضور در دیار نصف جهان

وزیر بهداشت : پوشش بیمه ناباروری در اصفهان آغاز شده است

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا- وزیر بهداشت و درمان گفت: برای نخستین بار ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت در اصفهان از اول خرداد ماه امسال عملیاتی شده است.

بهرام عین الهی، شامگاه پنجشنبه پس از پایان سفر یکروزه خود به بویین میاندشت در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر این اساس۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی گفت:  از ابتدای خرداد امسال نیاز به پرداخت هزینه‌های ناباروری نیست و با مراجعه به این مراکز، هزینه‌های درمانی بیماران کامل از صورت‌حساب آن‌ها کسر می‌شود.

وزیربهداشت و درمان افزود: به دنبال ماندگاری نیروهای متخصص، ۲۰ درصد افزایش رشته پزشکی به مناطق محروم اختصاص داده شده که بر اساس آن افراد پذیرفته شده باید از نیروهای محلی و بومی باشند تا پس از اخذ تخصص در منطقه بمانند و مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم رفع شود.

وی با بیان اینکه  سقف کارانه و پلکان درآمد پزشکان متناسب با محل خدمت آنها تعیین خواهد شد اظهار داشت: نسبت درآمد پزشکان شاغل در مناطق محروم و کلانشهرها اصلاح و باز تعریف می شود بطوریکه توزیع پزشک  با سند آمایش سرزمین منطبق شود.

به گفته وی، با تصمیم جدید وزارت بهداشت،جذب پزشکان به بخش دولتی افزایش می‌یابد تا بهره وری و کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی بیشتر شود.

عین الهی ادامه داد: آمار کرونا در ایران به صفر رسید این در حالی است که در کشورهای غربی هنوز آمار فوتی وجود دارد.

به گفته وی، علت موفقیت کشور در مقابله با کرونا، پیروی از منویات و رهنمودهای رهبر انقلاب بود.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: امروز تا اکنون ۱۵۰ میلیون دُز واکسن تزریق کرده‌ایم که در دُز اول ۹۵ درصد و در دُز سوم ۶۰ درصد واکسن  به داوطلبان تزریق شد .

عین الهی افزود: رخداد کرونا و افزایش روزانه آمار فوتی ها و بستری نیاز به واردات برخی داروها و تجهیزات را آشکار کرد و بسیاری از ایده ها برای عبور از این بحران شکل گرفت که تولید واکسن در ۶ مرکز از سوی دانشمندان میهن اسلامی آغاز شد.

وزیر بهداشت از اجرای صددرصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از دی‌ماه سال گذشته در کشور و استان اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، در بیمه سلامت نسخه غیرالکترونیک نداریم.

بنا براظهارات مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اکنون این امکان برای زوج های نابارور فراهم است که در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در مراکز خصوصی استفاده کنند.

بر این اساس مقرر شد از اول خرداد کلیه هزینه های درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت در بیمارستان محاسبه شود و نیازی به مراجعه بیماران به اداره کل جهت دریافت هزینه از طریق خسارت متفرقه نباشد.

وزیر بهداشت و درمان روز گذشته همزمان با سفر رییس جمهور به اصفهان به بویین میاندشت و فریدونشهر رفت و پس از حضور در گلستان شهدا و بازدید از چند طرح در جلسه شورای اداری فرمانداری این شهرستانها حضور یافت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.