تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۷
کد خبر : 28394

ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی باحضور خادمیاران رضوی شهرستان خمینی شهربرگزار شد

ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی باحضور خادمیاران رضوی شهرستان خمینی شهربرگزار شد

ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی به همراه یلدای فاطمی با حضور خادمیاران رضوی شهرستان خمینی‌شهر در سالن امام حسین (ع) دارالقرآن اهلبیت علیهم السلام برگزار شد.به گزارش دنیای اسرار:این برنامه با تلاوت دو حزب از جز ۲۹ قرآن کریم آغاز شد و سپس گروه سرود پنجاه نفری نوکلان قرآنی به اجرای سرود پرداختند.حجت الاسلام

Print Friendly, PDF & Email

ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی به همراه یلدای فاطمی با حضور خادمیاران رضوی شهرستان خمینی‌شهر در سالن امام حسین (ع) دارالقرآن اهلبیت علیهم السلام برگزار شد.
به گزارش دنیای اسرار:این برنامه با تلاوت دو حزب از جز ۲۹ قرآن کریم آغاز شد و سپس گروه سرود پنجاه نفری نوکلان قرآنی به اجرای سرود پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بحرالعلوم میردامادی با اشاره به سوره ن و القلم گفت: نظام وجودی دارای درجات است و کتاب هدایت گر خدا دارای باطن و روح درونی است و هر مومنی درجات معرفت را طی کند. ایشان کل قرآن را طبق روایات چهار بخش دانستند از جمله: احکام شرعی، حقوقی اخلاقی، مسائل قصص انبیاء و اوصاف اولیاء، و صفات دشمنان.
وی با اشاره به آیه نون والقلم و ما یسطرون بیان کرد: حروف مقطع قرآنی و امثال اینها رموزی هستند که بین خدا و رسول خدا برقرار بوده است و علمای شیعه مانند شیخ بهایی و حضرت امام خمینی (ره) بر اساس کدهای اسرار مانند حروف نون، حم دلایل قرآنی و حدیثی می فرمایند. اما اصل این معنایش خدا و رسول خداست و اگر در معرض خطر جسمی یا روحی قرار گرفتید به این حروف قرآنی(حم ،طاها و…) توسل پیدا کنید که از برکات است. وی افزود: قرآن دارای باطن است بعد از کلمه نون بالافاصله خداوند می فرماید والقلم و ما یسطرون قسم به قلم و آنچه می نویسد و آنچه سطر می شود.
ایشان در مورد اسرار حروف و اعداد افزود: هر حرفی یک عددی پشت آن است که هر عددی رمزی از اسرار قرآنی است حرف (ن) که حرف ابجدش عدد ۵۰ است و ۵۰ رمزی از وجود پنج مرتبه نظام خلقت که خداوند خلقت را در ۵ مرتبه قرار داده است یا رمزی از وجود ۵ تن آل عباء یا آل کساء و احتمالاتی که بیان شده است.
عدد هفت کمال است آسمان هفت گانه، دور خانه خدا هفت سعی بین صفا و مروه عدد هفت است کاملترین عدد هفت است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.