تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 33754

٢۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق جنگلی اصفهان نیاز است

٢۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق جنگلی اصفهان نیاز است

 رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: برای کاهش وابستگی به چوب ساکنان مناطق جنگی استان، ٢ هزار و ۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نیاز است. به گزارش دنیای اسرار:امین حافظی اظهار داشت: این تعدادآبگرمکن بعلاوه ٨٠٠ دستگاهی که در سال های گذشته در این مناطق نصب شده است نقش

Print Friendly, PDF & Email

 رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: برای کاهش وابستگی به چوب ساکنان مناطق جنگی استان، ٢ هزار و ۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نیاز است.

به گزارش دنیای اسرار:امین حافظی اظهار داشت: این تعدادآبگرمکن بعلاوه ٨٠٠ دستگاهی که در سال های گذشته در این مناطق نصب شده است نقش بسزایی در کاهش مصرف چوب درختان برای مباحث گرمایشی دارد.

وی ادامه داد: تامین و تخصیص اعتبار برای تهیه هرچه بیشتر آبگرمکن خورشیدی از جمله ضروریات مناطق جنگلی استان با هدف حفاظت از پوشش گیاهی به شمار می رود.

حافظی افزود: از سوی دیگر توزیع سیلندر گاز بین ساکنان مناطق جنگلی بویژه غرب استان را در سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: درختان بعنوان ذخایر اصلی جنگل ها باید با اجرای طرح های مورد نظر و افزایش آن، حفظ و حراست شود.

حافظی اضافه کرد: ببشتر جنگل‌های زاگرسی استان در شهرستان فریدونشهر در غرب استان و به مساحت‌۴٠ هزار هکتار قرار دارد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.