تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 32532

پس از ۱۰ سال، جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه اصفهان برگزار شد

پس از ۱۰ سال، جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه اصفهان برگزار شد

جشن بزرگ ازدواج ۴۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه اصفهان هم‌زمان با اعیاد شعبانیه پس از ۱۰ سال وقفه با حضور مسؤولان استانی برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در جشن بزرگ ازدواج دانشجویی که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط

Print Friendly, PDF & Email

جشن بزرگ ازدواج ۴۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه اصفهان هم‌زمان با اعیاد شعبانیه پس از ۱۰ سال وقفه با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در جشن بزرگ ازدواج دانشجویی که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی دانشگاه برگزار شد، بر تداوم و تسری مسیر مقدس ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان تاکید و اظهار داشت: توکل بر خدا و عبور از هول و هراس زندگی مشترک در دین و فرهنگ ما توصیه شده است و امید است این زوجینی که این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند در عرصه علمی و عرصه تکریم خانواده موفق و پیروز باشند.

در ادامه این برنامه حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز بر ضرورت حل ابرچالش جمعیت در جهان امروز تاکید و ضمن تشریح مسائل حاصل از کمبود جمعیت در راستای توسعه جوامع بشری بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش ما این بود که سیاست‌های رژیم مخلوق پهلوی را کنار بگذاریم ولی پس از مدتی شعار غربی‌ها مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر را تکرار کردند و اگر این اشتباه را جبران نکنیم تا ۵ سال دیگر با یک بحران عظیم کمی جمعیت مواجه خواهیم شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که قانون جوانی جمعیت تصویب شد و به منظور تحقق این قانون، وزارت علوم نیز به همه دانشگاه‌ها، تشویق و تمهیدات لازم اجرای سیاست‌های جمعیتی را ابلاغ کرده است.

هرسیج خاطرنشان کرد: برای اولین بار دو نفر از روسای دانشکده‌ها را از بین اعضای هیات علمی بانو انتخاب کردیم و استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های اجرایی مدل موفقی بوده که باید به سایر دانشگاه‌ها نیز تسری یابد.

رئیس دانشگاه اصفهان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی در اجرای موفق قانون جوانی جمعیت عنوان کرد: نتیجه ازدواج نخبگانی این است که افرادی به کشور اضافه می‌شوند که از ضریب هوشی بالایی برخوردارند و ظرفیت‌های خوبی برای آینده کشور خواهند بود.

وی در ادامه از ساخت خوابگاه متاهلین در دانشگاه اصفهان خبر داد و بیان کرد: این خوابگاه‌ها در حال ساخت هستند و امید است زودی به مرحله بهره‌برداری برسند.

محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است

در پایان نیز حجت‌الاسلام مهدی مستاجران مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است که جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه در این زمینه بسیار موثر بوده و نظرسنجی‌ها مبین این موضوع است.

وی افزود: جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه اصفهان بعد از ۱۰ سال وقفه، امسال برگزار می‌شود و با برگزاری جشن ازدواج دانشجویی نه تنها ترویج ازدواج را در دانشگاه دنبال می‌کنیم بلکه تشویق دانشجویانی که در طول زمان دانشجویی ازدواج می‌کنند را مدنظر داریم.

مستاجران با اشاره به اینکه فعالیت‌ها مطابق با سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تایید است برای دانشگاه نیز موضوعیت دارد، ادامه داد: جشن ازدواج دانشجویی سبب می‌شود مجموعه‌هایی که در دانشگاه برای خدمت‌رسانی به دانشجویان در حوزه‌های مختلف، خصوصاً مشاوره مشغول‌ هستند، بتوانند در زمینه مشاوره و هدایت شغلی دانشجویان را راهنمایی کنند و به واسطه این جشن ارتباط ما با مزدوجین دانشگاه حفظ شود تا ظرفیت‌های دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشجویی که در زمان دانشجویی‌ در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد همیشه یک خاطره به یاد ماندنی دارد همچنین برای زوجی که در فضای شاد و مفرح آموزشی قرار گرفتند در طول سالیان زندگی‌شان خاطره‌انگیز است همین موضوع موجب پایداری نظام خانواده می‌شود؛ دانشجویان یادشان می‌ماند که زمانی با عشق و مودت و برمبنای سنت نبی مکرم اسلام (ص) با هم ازدواج کردند، چه بسا همین اتفاقات به پایداری ازدواجشان کمک کند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.