تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 30541

پوشش همراه اول در سطح شهر کاشان افزایش یافت

پوشش همراه اول در سطح شهر کاشان افزایش یافت

در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین همراه اول از سرویس های این اپراتور، با ارتقاء تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی پوشش همراه اول در سطح شهر کاشان توسعه یافت. به گزارش دنیای اسرار، با تلاش کارکنان مدیریت مخابرات کاشان و همکاری کارکنان معاونت سیار منطقه اصفهان، سایت BTS میدان بسیج در شهرستان کاشان نصب و راه

Print Friendly, PDF & Email

در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین همراه اول از سرویس های این اپراتور، با ارتقاء تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی پوشش همراه اول در سطح شهر کاشان توسعه یافت.

به گزارش دنیای اسرار، با تلاش کارکنان مدیریت مخابرات کاشان و همکاری کارکنان معاونت سیار منطقه اصفهان، سایت BTS میدان بسیج در شهرستان کاشان نصب و راه اندازی شد.

 با بهره برداری از این سایت، امکان استفاده از تکنولوژی هایG2 و G3 فراهم گردید و در این منطقه از شهر، پوشش آنتن همراه اول و کیفیت سرویس های این اپراتور بهبود یافت.

BTS یا دکل مخابراتی

حتما سازه های فلزی غول پیکر که دکل نام دارد را در جاهای مختلف شهر دیده اید و شاید با خودتان فکر کرده اید که این دکل ها چگونه کار میکنند و فرکانس را به گوشی های همراه ارسال می کنند. به طور ساده بی تی اس که مخفف base transceiver station است مجموعه ای از فناوری های دست انسان است که به شرکت مخابرات امکان ارتباط میان کاربر موبایل را فراهم می کند.

توجه داشته باشید که دکل های بی تی اس تنها بخش کوچکی از فناوری جهانی است که برای راه اندازی به اجزای مهم دیگری نیاز است فرستنده، گیرنده، امواج رادیویی، پردازش سیگنال ها، رمز گشایی، رمز نگاری و… بخش دیگر از این خدمات را به عهده دارد.

امواج رادیویی و دکل های مخابراتی

دیتا به صورت امواج رادیویی از BTS (دکل مخابراتی) به موبایل به صورت وایرلس یا بیسیم منتقل میشود. همچنین ارتباط بین موبایل تا BTS به صورت بلعکس از همین بستر انجام می پذیرد.

در بعضی از نقاط که ما به عنوان نقاط کور پوشش دهی آنتن موبایل می شناسیم این ارتباط به درستی انجام نمی پذیرد و موانع فیزیکی باعث می شود که ارتباط بین BTS و موبایل به صورت کامل انجام نشود.

تقویت کننده آنتن موبایل در استان های اطراف

به عنوان مثال وقتی شما صحبت می کنید بستر انتقال این صدا و یا این موج مکانیکی هوا می باشد یا اینکه زمانی که یک فلز را گرم کنید، بستر انتقال گرما در درون فلز مولکول های به هم چسبیده فلز می باشد که بستر ارتباطی یا انتقال دیتا در موبایل به صورت بی سیم یا وایرلس است.

نحوه کار کردن BTS:

وقتی میخواهیم با فردی تماس بگیریم بی تی اس سیگنال موبایل نزدیک ترین پایگاه را شناسایی میکند و تکنیک سیگنالیک تعدادی پیام را ارسال میکند این پیام های سیگنالی پس از دریافت از طریق فیبر نوری باعث ایجاد ارتباط می شود.

انواع بی تی اس:

۱-micro BTS (میکرو)

این نوع در نقاط مسکونی که برد آن ۵۰۰ متر است استفاده می شود.

۲- inside BTS (داخلی)

این نوع در داخل شهرها استفاده می شود و برد آن ۱ کیلومتر می باشد.

۳- outside BTS (خارجی)

این نوع از دکل ها بیشتر در خارج از شهرها کاربرد دارد و برد آن ۳۵ کیلومتر است.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.