تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر : 3923

کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان در خانه فرهنگ آسمان برگزار می‌شود

کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان در خانه فرهنگ آسمان برگزار می‌شود

پایگاه خبری دنیای اسرار قپانچی: کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان در خانه فرهنگ آسمان برگزار می‌شود رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان گفت: استارت برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوج های جوان از مهرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در خانه فرهنگ آسمان زده می‌شود. اکرم

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

قپانچی:

کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان در خانه فرهنگ آسمان برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان گفت: استارت برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوج های جوان از مهرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در خانه فرهنگ آسمان زده می‌شود.

اکرم قپانچی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: خانه فرهنگ آسمان در خیابان محمودآباد به عنوان یکی از محله‌های کم برخوردار سال ۱۳۸۵ احداث و در حال حاضر زیر نظر معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در سه بخش آموزشی، ورزشی، فرهنگی و فوق برنامه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس ها و دوره های تابستانه خانه فرهنگ آسمان تصریح کرد: در بخش آموزشی کلاس های هنری ویژه بانون در رشته های خیاطی، گلسازی، مینیاتور، قلمزنی، خود آرایی، کوتاهی مو، خوشنویسی، رنگ و روغن ویژه تمام سنین برگزار شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان با بیان اینکه کلاس‌های علمی خانه فرهنگ آسمان تابستان امسال در رشته‌های زبان، کامپیوتر، رباتیک برگزار شده است، گفت: حوزه فعالیت های قرآنی خانه فرهنگ آسمان نیز شامل علوم قرآنی، نهج البلاغه، تفسیر، احکام، ترتیل، تجوید، روان‌خوانی، روخوانی و قرآن خردسال بود.

وی ادامه داد: کلاس های ورزشی تابستانه خانه فرهنگ آسمان ویژه بانوان، آقایان، خردسالان و کودکان در رشته های ایروبیک، تکواندو، یوگا و ژیمناسیک برگزار شده است.

قپانچی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی این مرکز شامل برگزاری اردوهای تفریحی و گردشی بوده است، گفت: از جمله برنامه های تفریحی برگزاری اردوهای شهر رویاها بود که ۹۰ نفر در این اردو شرکت کردند، همچنین در اردوی بازدید از سد زاینده رود و دهکده چادگان ۵۰ نفر، اردوی زیارتی قم و جمکران ۴۷ نفر، استخر تفریحی موج‌های دریایی ۱۵۵ نفر، بازدید از کارخانه کودآلی وابسته به شهرداری۸۰ نفر، اردوی شهربازی ملک شهر ویژه دختران نوجوان ۴۷ نفر حضور داشتند.

وی از برگزاری اردوی تفریحی «فضای شادبوم» فرهنگسرای سلام ویژه خردسالان در تابستان سال جاری خبر داد و افزود: در این اردوی تفریحی ۵۵ نفر برای آشنایی با مشاغل شرکت و از این برنامه ارزشمند استفاده کردند.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان خاطرنشان کرد: در تابستان امسال ۷۹۰ نفر در کلاس‌های آموزشی و ۱۸۵ نفر در کلاس‌های ورزشی شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری کانون دختران بهار نارنج ویژه نوجوانان در خانه فرهنگ آسمان، اظهارکرد: این مرکز با جذب ۵۵ نفر متربی یک برنامه آموزشی تفریحی با محوریت یک مربی آموزش دیده اقدامم کرده و کانون دختران بهار نارنج را با هدف افزایش خود باوری، هویت‌یابی، توجه به مسائل تربیتی، دینی و اخلاقی تشکیل داد که با استقبال خیلی خوب دختران نوجوان مواجه شدیم.

قپانچی با بیان اینکه کانون پدران خانه فرهنگ آسمان نیز با هدف تحکیم بنیان خانواده و آموزش به پدران در حوزه همسرداری شکل گرفته است، گفت: این کانون در حال حاضر ۶۵ نفر عضو دارد، البته با توجه به شرایط شغلی آقایان جلسات آن شب‌ها برگزار می‌شود تا امکان استفاده برای شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت کانون مادران، تصریح کرد: این کانون که با هدف تحکیم بنیان خانواده، آموزش به مادران در حوزه همسرداری، فرزند پروری و اشنایی با مسائل تربیتی و آموزشی شکل گرفته، بر روی رشد فکری و فرهنگی بانوان این منطقه بسیار مؤثر بوده و با استقبال بسیار زیاد مادران مواجه شده است.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان خاطرنشان کرد: کانون مادران در حال حاضر ۱۲۰ نفر عضو دارد و جلسات آن هر هفته روزهای یک شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹عصر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استارت برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوج‌های جوان نیز از مهرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در خانه فرهنگ آسمان زده می‌شود.

قپانچی یادآور شد: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ دو شب برنامه در قالب جشن برای ۵۰۰ زوج اجرا کرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تابستان سال‌جاری خانه فرهنگ آسمان اظهارکرد: در این کارگاه‌های آموزشی که ۴۰۰ نفر شرکت داشتند، مباحث مختلفی از جمله کنترل خشم، تربیت جنسی کودکان، خوشبختی در شهر، مدیریت انرژی، پویش آب، مراجعه به فرهنگ صبر و بازیافت نان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان با اشاره به ویژه برنامه های تابستانه فرهنگسرای معرفت اظهارکرد: برگزاری کلاس های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، کلاس های خلاقیت و سفال برای کودکان ۴ تا ۶ سال، بسته آموزشی ویژه دختران نوجوان با عنوان «بهارنارنج»، بسته آموزشی برای پسران نوجوان با برگزاری کلاس‌های خلاقانه‌ای همچون ساخت موشک آبی، گلایدر و رباتیک، کلاس های خوشنویسی، گل آرایی، مهارت آشپزی،کوتاهی مو خود آرایی، خیاطی و کاور دوزی برای بانوان، کلاس زبان انگلیسی برای نوجوانان از جمله برنامه های تابستانه فرهنگسرای معرفت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال یکهزار نفر از برنامه های آموزشی فرهنگسرای معرفت استفاده کردند.

قپانجی افزود: در خصوص فعالیت های ورزشی کلاس های دفاع شخصی، تکواندو ویژه آقایان، ژیمیناستیک ویژه کودکان وکلاس های ایروبیک، حرکات اصلاحی برای بانوان برگزار و در مجموع به یکهزار نفر خدمت رسانی شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی، فرهنگسرای معرفت اردوی باغ فردوس و پارک آبی موج های دریایی برای بانوان و استخر و پینت بال ویژه پسران برگزار شده است، اظهارکرد: این فرهنگسرا پایلوت اجرای طرح کانون مادر و کودک با موضوعات تربیت فرزند توسط کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان بوده است.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان با اشاره به برپایی کانون مادران در فرهنگسرای معرفت، تصریح کرد: این کانون یکشنبه ها با موضوعات تقویت بنیان خانواده برگزار می شد و هر یکشنبه ۴۰ نفر به صورت رایگان از برنامه های آن استفاده می کردند.

وی برنامه در مسیر با عنوان «با هم برای شهر» با موضوع مدیریت مصرف آب همچنین برگزاری دوره های بینایی سنجی و مشاوره تغذیه با همکاری مرکز بهداشت را از دیگر برنامه های فرهنگسرای معرفت در تابستان ۹۷ اعلام کرد.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.