تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 29090

« کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در محاکم خانواده دادگستری کل استان اصفهان»

« کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در محاکم خانواده دادگستری کل استان اصفهان»

رییس کل دادگستری استان: « کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در محاکم خانواده دادگستری کل استان اصفهان» رییس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده اصفهان مطرح کرد. به گزارش دنیای اسرار: حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در بازدید سرزده از مجتمع قضایی شهید قدوسی(خانواده) اصفهان از کاهش

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان:

« کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در محاکم خانواده دادگستری کل استان اصفهان»

رییس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده اصفهان مطرح کرد.

به گزارش دنیای اسرار: حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در بازدید سرزده از مجتمع قضایی شهید قدوسی(خانواده) اصفهان از کاهش ۱۰ درصدی آمار پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ خبر داد و بیان داشت: انجام اموری همچون فعال شدن مراکز مشاوره خانواده و سایر اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق و نیز تلاش همکاران در شوراهای حل اختلاف سطح استان باعث کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در سال گذشته گردیده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ مجموعه پرونده‌های با موضوع طلاق و ثبت این واقعه ۱۳ هزار و ۲۹۲ فقره بوده که در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۱۱ هزار و ۹۶۷ فقره کاهش یافته است.

ایشان انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج برای زوج های جوان را ضروری و موثر در کاهش هر چه بیشتر این آمار دانست و گفت: عواملی همچون کاهش آستانه تحمل، بیکاری، اعتیاد و… همواره از جمله دلایل بروز اختلافات خانوادگی بوده و بر همین اساس این امر نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مسؤولان می‌باشد.

رییس دستگاه قضایی استان همچنین خاطرنشان ساخت: در بسیاری از پرونده ها با موضوع اختلافات خانوادگی دخالت اطرافیان و خانواده دلیل مهم آن ارزیابی می‌شود که ضروریست خانواده با تلاش در جهت ایجاد عشق و محبت در میان فرزندان، بنیان خانواده را هر چه بیشتر تقویت نمایند و در صورت بروز هرگونه اختلاف، در جهت صلح و آشتی و رفع اختلافات تلاش نمایند و نقش اصلاحی و ارشادی خود را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری یادآور شد: قضات و کارکنان دادگاه های خانواده نیز با صرف وقت و ارجاع آن به مشاوران در راستای حفظ بنیان خانواده و بازگشت زوجین به زندگی مشترک تلاش        می نمایند که گاهی اوقات یکی از دلایل اطاله دادرسی ها در این حوزه به همین دلیل است.

گفتنی است رییس کل دادگستری استان در ادامه در مجتمع اجرای احکام(شهید سلیمانی) نیز حضور یافت و ضمن گفتگو با مراجعان و همکاران، از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم و نقاط ضعف و قوت این مجموعه قرار گرفت.

۲ پیوست

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.