تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 31334

کتاب «موکب خاتون»، خاطراتی برگرفته از اولین زن موکب دار ایرانی رونمایی شد

کتاب «موکب خاتون»، خاطراتی برگرفته از اولین زن موکب دار ایرانی رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب «موکب خاتون»، خاطرات اولین زن موکب دار ایران در ایام اربعین به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) در اصفهان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

آئین رونمایی از کتاب «موکب خاتون»، خاطرات اولین زن موکب دار ایران در ایام اربعین به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) در اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش  دنیای اسرار: محمدرضا جان نثاری در مراسم رونمایی از کتاب «موکب خاتون» گفت: اینکه خانم ها می توان با حجاب و عفاف بهترین خدمت را با زیبا ترین حالت انجام دهند، نشان دهنده گوهری از خلقت است ، که همان نام زن را دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ موکب در استان اصفهان داریم گفت: مسئولیت خیریه آبشار عاطفه ها اصفهان با یک خانم است که الگو ی مهمی برای همه است .

وی با اشاره به اینکه زن محور خانواده است و نباید مخدوش شود و مادر بودن یکی از مسئولیت های مهم اجتماعی است تاکید کرد: میتوانیم این موضوع را در همه جهان مطرح کنیم و نشان دهیم حجاب اسلامی نمی‌توانند مانع فعالیت اجتکاعی و آزادی یک زن باشد.

جان نثاری خطاب به غربی ها و دشمنان اسلام افزود: شخصیت زن را دستخوش هوا و هوس خود قرار ندهید چون زن گوهری از خلقت است که این زن نشان دهنده الگوی زنان جامعه ما هستند و باید این الگو را در جامعه گسترش داد.

وی با بیان اینکه معتقدیم که زن با حفظ حیات و عفتش می‌توانددر کارهای مهم و مدیریتی فعال باشد اظهار کرد: زن بودن و مرد بودم مهم نیست، بلکه توان مدیریتی مهم است و یک زن می تواند با همکاری زیرمجموعه هایش و با توانمندی خود آنها را با خود همراه می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان اضافه کرد: ما بایستی الگوهای این چنینی را گسترش دهیم و باید به خواهران و زنان جامعه اعتماد کنیم چون زنان می توانند در حوزه های گوناگونی مدیریت و همکاری کنند .

نویسنده کتاب موکب خاتون نیز در این مراسم با بیان اینکه موکب خاتون روایت زندگی شهره شیرانی است که علاوه بر دانشجوی دکتری و مدرس دانشگاه و مادر دو فرزند بودن موکب داری هم می‌کند، گفت: جرقه ثبت و نشر روز‌ها و داستان‌های موکب داری همسرم خانم شیرانی به عنوان اولین و تنها بانوی موکب دار استان اصفهان اولین بار سه سال پیش در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در ذهنم خورد.

مهدی کوه عشقیان با اشاره به اینکه علاوه بر داستان روز‌های اربعین، یک فصل این کتاب روایت موکب داری خانم شیرانی در سوریه و کمک به کودکان بی پناه سوری است، افزود: کتاب موکب خاتون را حوزه هنری اصفهان در ۲۰۰ صفحه و ۸ فصل چاپ و روانه بازارنشر کرده است.

در این مراسم از خادمان موکب اباعبدالله الحسین(ع) خیریه آبشار عاطفه ها تجلیل و قدردانی شد.

شهره شیرانی، مدیرعامل خیریه آبشار عاطفه ها اصفهان، مدیر و بنیان گذار تعدادی از موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد در اصفهان و کشور است.

خیریه آبشار عاطفه‌ها از خانواده‌های نیازمند، خانواده ایتام، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست و اقشار آسیب دیده حمایت کرده و این امر باعث گسترده بودن شعب خیریه در کشور شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.