تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
کد خبر : 32557

کشف بیش از ۸ هزار میلیارد اموال مسروقه/ راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه نوروزی

کشف بیش از ۸ هزار میلیارد اموال مسروقه/ راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه نوروزی

  فرمانده انتظامی استان از متلاشی شدن ۱۵۵ سازمان جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و کشف بیش از ۸ هزار میلیارد ریال اموال مسروقه در سال جاری خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:سردار” محمدرضا میرحیدری” در برنامه زنده گفت و گوی هفته سیمای مرکز اصفهان بیان داشت: در حوزه پلیس راه علی رغم

Print Friendly, PDF & Email

 

فرمانده انتظامی استان از متلاشی شدن ۱۵۵ سازمان جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و کشف بیش از ۸ هزار میلیارد ریال اموال مسروقه در سال جاری خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:سردار” محمدرضا میرحیدری” در برنامه زنده گفت و گوی هفته سیمای مرکز اصفهان بیان داشت: در حوزه پلیس راه علی رغم کثرت جاده ها و شرایط جغرافیایی خاصی که استان اصفهان دارد و همچنین تعداد زیاد سفرهایی که در طول سال به این استان انجام می شود اما روند کاهشی را طی ۳ سال گذشته در میزان جان باختگان تصادفات شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال آمارجان باختگان ناشی از تصادفات در ۷ پاسگاه پلیس راه استان اصفهان کاهشی بوده عنوان داشت: برهمین اساس در همایش رؤسای پلیس های راه و راهور فراجا که اخیراً در تهران برگزار شد پلیس راه استان رتبه اول را از نظر کاهش جان باختگان تصادفات بدست آورد که این موفقیت را به همکارانم در این حوزه خداقوت می گویم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: حوزه پلیس راهور استان اصفهان سال گذشته رتبه دوم کشوری را داشت و پلیس راهور شهرستان اصفهان هم در بین کلانشهرهای کشور رتبه اول را بدست آورده بود که آمارها نشان می دهد امسال این وضعیت تفاوت زیادی نداشته و امیدواریم تا پایان سال که آمار جان باختگان حوادث رانندگی توسط پزشکی قانونی جمع بندی می شود این جایگاه همچنان حفظ شود.

متلاشی شدن ۱۵۵ سازمان جرم

سردار میرحیدری سپس به عملکرد پلیس اگاهی استان اصفهان در سال جاری پرداخت و گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه و مقتدرانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان امسال ۱۵۵ باند و سازمان جرم شناسایی و متلاشی شدند و بالغ بر ۸ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز کشف و به مال باختگان مسترد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کسب رتبه اول پلیس آگاهی استان در زمینه دستگیری و مجرمان تحت تعقیب و متواری خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۱۸ نفر از محکومان غایب و فراری توسط کارآگاهان این پلیس دستگیر شدند که جرایم ۴۴۵ نفر از آنها مرتبط با سرقت بود.

وی با بیان اینکه عمده باندهای سرقت منهدم شده غیربومی و مجرمان درحرکت هستند اظهار داشت: لازم می دانم از برخی شهروندان و مشاوران املاکی که منازل را به صورت اجاره های کوتاه مدت در اختیار افراد غیربومی قرار می دهند گلایه داشته باشم چرا که بسیاری از همین افراد غیر بومی همان مجرمانی هستند که برای مدت کوتاهی به استان ما آمده و پس از ارتکاب جرایم خود این استان را ترک می کنند.

سردار میرحیدری تصریح کرد: انتظارما از افرادی که منازل را به چنین افرادی اجاره می دهند این است که بلافاصله پلیس را درجریان بگذارند تا هویت این افراد شناسایی و تحت رصد و کنترل قرار گیرند و اگر قرار بود جرمی مرتکب شوند از بروز آن جلوگیری شود در غیر این صورت اگر باند مجرمانه ای دستگیر شوند با کسانی که منزلی را در اختیار آنها قرار دهند به عنوان معاونت در جرم برخورد قانونی صورت می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: البته با کنترل های هوشمندی که در گلوگاه های ایست و بازرسی صورت گرفته از سال ۹۹ تا به امروز هر سال روند سرقت منزل و مغازه در استان اصفهان کاهشی بوده است.

وی یکی از جرایم نگران کننده برای جامعه که بیشتر متوجه بانوان است را کیف قاپی، موبایل قاپی و زوگیری همراه با تهدید سلاح عنوان کرد و اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه قضائی و اقدامات خوبی که در پلیس آگاهی استان اصفهان صورت گرفت امسال شاهد کاهش ۱۷ درصدی این نوع سرقت ها بودیم و مصمم به برخورد قاطع و شدید با چنین مجرمانی هستیم و در این خصوص کنترل این افراد را مخصوصاً در ایام پایانی سال در اولویت قرار دادیم.

برخورد با مسببان بروز حوادث در شب چهارشنبه آخر سال

سردار میرحیدری در ادامه به موضوع چهارشنبه آخرسال پرداخت و اظهار داشت: معتقدم پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخرسال باید خانواده محور باشد و این خانواده ها هستند که باید در این ایام بیشتر مراقب رفتار و اعمال فرزندان خود باشند و آنها را با مضرات و خطرات ساخت و استفاده از مواد محترقه آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس هیچ مخالفتی با جشن و شادی مردم و برپایی مراسم سنتی شب چهارشنبه آخر سال ندارد گفت: اگر مراسم شب چهارشنبه آخر سال به صورت سنتی و محله محور و درون کوچه ها و محله ها برگزار شود پلیس نه تنها با آن مخالفتی ندارد بلکه خود را موظف می داند که نظم و امنیت شهروندان را نیز برقرار کند تا این شب را براساس رسومات خود به خوبی و خوشی سپری کنند.

وی افزود: در همین رابطه ۲۶۹ نقطه ای که در سال های گذشته افراد هنجارشکن در آنجاها باعث سلب آسایش عمومی و نارضایتی شهروندان شده بودند شناسایی شده وگشت های ویژه ای در تمام این نقاط مستقر خواهیم کرد و با افرادی که بخواهند نظم و امنیت این نقاط را بهم بریزند برخورد می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی، کسانی که در شب چهارشنبه آخر سال دستگیرشوند تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت پلیس خواهند بود که در این خصوص به خانواده ها توصیه می کنیم اگر می خواهند ایام نوروز را با شادی سپری کنند از فرزندان خود مراقبت کنند تا باعث بروز حادثه در این شب نشوند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: امسال به پیشنهاد پلیس اصفهان قرار شده تا اگر حادثه ای در شب چهارشنبه اخر سال رخ دهد افرادی که مواد محترقه را به حادثه دیدگان فروختند شناسایی و با آنان به عنوان مسببان اصلی این حوادث برخورد شده و با مجازات سختی مواجه شوند.

راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه نوروزی در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص برنامه های نوروزی این فرماندهی هم گفت: امسال فراجا شعار” نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای ” را برای نوروز ۱۴۰۲ انتخاب کرده که امیدوارم با تلاش همکاران مقتدر و حرفه ای خود در انتظامی استان اصفهان امنیت پایدار و مطلوبی را در این استان برقرار کرده و فضایی ایجاد کنیم که اصفهان برای همه مردم ایران یک تفریحگاه آرامش بخش و خاطره انگیز باشد و لحظات خوب و خوشی را در این استان سپری کرده و با رضایت خاطر نیز این استان را ترک کنند.

وی افزود: در همین رابطه ۱۱۰ ایستگاه نوروزی را پیش بینی کردیم و در همه محله ها و مراکز تجمع گردشگران و مسافران ماموران ما مستقر خواهند شد و بیش از هزار گشت پیاده و موتوری نیز در تمام طول شبانه روز فعال خواهند بود ضمن اینکه پلیس اماکن هم در تمامی مراکز اقامتی، هتل ها و بوم گردی ها مستقر شده و نسبت به افراد سابقه دار و کنترل آنها اقدام می کنند.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که فراجا در زمینه هوشمند سازی برای انتظامی استان ها و از جمله انتظامی اصفهان فراهم کرده امسال در ۳۰ کیلومتری شهرها گشت های هوشمندی را فعال می کنیم که مسئولیت رصد هوشمندانه مجرمان در حرکت را برعهده دارند و با هماهنگی قضائی تمامی این مجرمان دستگیر و از ورود آنها به استان اصفهان جلوگیری می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تقارن ماه پرفضیلت رمضان با نوروز مسافران، گردشگران و کسانی که به هر نحو عذر شرعی دارند را به رعایت حرمت این ماه، سفارش کرد و گفت: تمام هتل ها، مراکز اقامتی، رستوران ها، اغذیه فروشی های پایانه ها، فرودگاهی و راه آهن با داشتن مجوز قانونی می توانند به مسافران و گردشگران خدمات خود را ائه کنند و با سایر صنوفی که در این ایام تظاهر به روزه خواری در آنها شود برابر مقررات برخورد خواهد شد.

سردار میرحیدری در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲ شهید شاخص انتظامی استان اصفهان شهید سردار” اسماعیل چراغی” و شهید سرهنگ” مختار مؤمنی” که توسط گروه های تروریستی به شهادت نایل آمدند گفت: لازم می دانم از صبر و بردباری خانواده های کارکنان پلیس استان که در این ایام که همه به گشت و گذار می پردازند ولی همسرانشان باید شبانه روز در خدمت مردم باشند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم و مطمئن باشند که خداوند پاداشی دوچندان به آنها اعطاء خواهد کرد.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.