تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 32663

کشف و معدوم ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز 

کشف و معدوم ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز 

  معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان مطرح کرد؛   کشف و معدوم ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز   گزارش دنیای اسرار :معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان گفت: امسال ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کشف و

Print Friendly, PDF & Email

 

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان مطرح کرد؛

 

کشف و معدوم ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز

 

گزارش دنیای اسرار :معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان گفت: امسال ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کشف و معدوم شده است.

 

علی پارسا، در خصوص فعالیت‌ها و خدمات حوزه‌های معاونت بهداشی در ایام نوروز با بیان اینکه در نوروز امسال حدود ۳۴۰ شکایت و گزارش مردمی به سامانه تلفنی ۱۹۰ در استان اصفهان اعلام شده که بیشتر موارد مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده و تاکنون نیز ۹۸ درصد این شکایت‌ها بررسی شده است، اظهار کرد:  امسال روزانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ گروه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در استان اصفهان نظارت بر اماکن حساس را برعهده داشتند.

 

وی افزود: در بازه زمانی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، به‌طورمتمرکز و مستقیم روی مراکز توزیع، عمومی، گردشگری، بین راهی، اقامتی و پایانه‌ها که در این ایام خدمت‌رسانی آن‌ها بیشتر می‌شد و با مسافران و مردم ارتباط بیشتری داشتند، همزمان با طرح کشوری نظارت‌های تخصصی انجام شد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کشف و معدوم شده است، تصریح کرد: تعداد بازرسی‌ از مراکز اقامتی استان یک هزار و ۸۲۴ مورد با ۳۴ پُلمب و همچنین ۲۵۳ مورد بازرسی از پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری انجام شده که یک مورد پُلمب شد. ۳۶ هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی داشتیم که منجر به ۲۰۱ مورد پُلمب شد. در نوروز امسال سه پایانه مسافربری درون و برون شهری استان به مراجع قضایی معرفی شدند که نسبت به پارسال کاهش ۵۰ درصدی دارد.

 

پارسا ادامه داد: میزان بازرسی بهداشت از اماکن عمومی در تعطیلات نوروزی امسال نزدیک به ۱۱ هزار مورد با ۱۴ پُلمب انجام شد و  در این مدت با ۷۸۰ دستفروش نیز برخورد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶.۶ درصد افزایش دارد.

 

وی در خصوص بیماری کرونا بیان کرد: محدودیت خاصی به‌صورت قانونی برای کرونا نداریم، بیشتر توصیه‌های فردی برای رعایت نکات بهداشتی به مردم داریم تا کرونا کنترل شود، دیگر مثل گذشته محدودیت نخواهیم داشت.

 

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت رعایت نکات بهداشتی نسبت به سال گذشته به‌صورت قابل ملاحظه‌ای بهتر شده است و مشکلات کمتری نسبت به سال گذشته داریم. اقدامات آموزشی، ماسک زدن در محیط‌های مشخص و… را برای کنترل کرونا در دستور کار داریم، با توجه به اوج گرفتن کرونا در شهرستان‌های استان اصفهان اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، می‌تواند آمار را افزایش دهد، اگرچه در سیستم درمانی، مراکز واکسیناسیون و تست به‌طور کامل آماده هستند، اما کنترل کرونا رعایت مردم را نیز می‌طلبد.

 

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.