تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
کد خبر : 33789

کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است

کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است

در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن عنوان شد: کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است   به گزارش دنیای اسرار:هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن،از امروز(سه شنبه دوم خردادماه) با حضور جمعی از صاحب نظران عرصه ریلی کشور،مدیران

Print Friendly, PDF & Email

در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن عنوان شد:

کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است

 

به گزارش دنیای اسرار:هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن،از امروز(سه شنبه دوم خردادماه) با حضور جمعی از صاحب نظران عرصه ریلی کشور،مدیران و دانشگاهیان در محل دانشگاه علم و صنعت تهران آغاز شد و ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه با حضور جمعی از مدیران و متخصصان در این رویداد بزرگ حضور یافت و دستاوردهای خود را در بخش تولید انواع ریل ارائه نمود.

ذوب آهن اصفهان نیاز ریلی کشور را تامین می کند

خیرا… خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در این کنفرانس با اشاره به وضعیت حمل و نقل ریلی کشور گفت : خوشبختانه در حال حاضر نیاز ریلی کشور در داخل تولید می شود.

وی با اشاره به جایگاه  ذوب آهن اصفهان در تولید ریل ملی در کشور اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی نیاز حیاتی ما به ریل را تامین کرد و اکنون سه سال است که ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در محورهای گوناگون ریلی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان،بسیار فراتر از نمونه خارجی آن است و لذا وزارت راه و شهرسازی به این محصول استراتژیک ملی، اطمینان دارد و قراردادهای خود با این شرکت را قبل از تولید، منعقد نموده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس به تشریح مشکلات این شهر در بخش های ترافیک،آلودگی هوا و مسکن پرداخت و گفت:توسعه حمل و نقل شهری و از جمله گسترش خطوط ریلی و مترو  با استفاده از ریل تولیدی کشور، نقش بسیار موثری در برطرف شدن این چالش ها دارد.

وی در ادامه به اهداف شهرداری تهران در بخش حمل ونقل تا افق ۱۴۲۰ پرداخت و افزود : در این مدت خطوط ۱۱ گانه مترو تکمیل و ضمن ایجاد سهولت در حمل و نقل عمومی تهران، خطوط ریلی نیز به شهرهای اطراف گسترش می یابد.

در ادامه این کنفرانس دکتر انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز به جایگاه و اهمیت دانشکده راه آهن این دانشگاه اشاره کرد و تصریح نمود : این دانشکده تنها دانشکده راه آهن در ایران و حتی در خاورمیانه است بنابراین باید از امکانات گسترده آن برای پیشرفت حمل و نقل ریلی، استفاده بیشتری شود.

دکتر افندی زاده از معاونین وزارت راه و شهرسازی نیز در این کنفرانس به تشریح وضعیت فعلی حمل ونقل ریلی ایران و برنامه های در دست اقدام کشور برای توسعه خطوط ریلی داخلی و پیوستن به دالان های بین المللی و کشورهای همسایه پرداخت‌.

وی به استفاده از تکنولوژی های جدید اشاره کرد و خاطر نشان نمود : باید به زیرساخت های ریلی ایران توجه کنیم و سرعت قطارها افزایش یابد و همچنین تمامی بنادر نیز به ریل متصل شوند.

شایان ذکر است این کنفرانس تا چهارم خردادماه ادامه دارد.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.