تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
کد خبر : 29236

یک قرن تلاش و فعالیت گسترده هلال‌احمر در کشور

یک قرن تلاش و فعالیت گسترده هلال‌احمر در کشور

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به شعار کرامت انسانی، تسکین الام بشری و ترویج صلح و دوستی گفت: جمعیت هلال‌احمر قریب به یک قرن تلاش و فعالیت گسترده در کشور داشته و ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر طبق اساسنامه و اسناد بالا دستی آمادگی در برابر حوادث و پاسخگویی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به شعار کرامت انسانی، تسکین الام بشری و ترویج صلح و دوستی گفت: جمعیت هلال‌احمر قریب به یک قرن تلاش و فعالیت گسترده در کشور داشته و ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر طبق اساسنامه و اسناد بالا دستی آمادگی در برابر حوادث و پاسخگویی به حوادث است.

علی محمد هاشمی با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته نکوداشت هلال‌احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اقدامات ترویجی، کارهای داوطلبانه و همچنین گسترش سلامت اجتماعی از جمله کارهایی است که افزایش یافت و ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در این استان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه هدف جمعیت هلال احمر تامین احترام انسانها، پوشش در برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدارمیان ملتها، تلاش برای تسکین الام بشری و اهمیت زندگی و سلامت انسانها بدون هیچ تبعیض است، بیان کرد:
آماده سازی جامعه برای رفتار مناسب در زمان بروز مخاطرات، کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله دیگر اهدافی است که در خانه های هلال دنبال می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به تهیه و توزیع داروهای کمیاب و نایاب در داروخانه جمعیت هلال‌احمر اصفهان به بیماران، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد ارائه این خدمات ارزشمند برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران در استان بودیم و جذب جوانان و ارائه آموزش‌های لازم به آنها جهت ارائه خدمات بشر دوستانه و امدادی در دستور کار بوده است.

هاشمی افزود: در زمان وقوع بحران جنگ در بین کشورها نیز جمعیت هلال‌احمر وظیفه امدادرسانی به مجروحان جنگی را بر عهده دارد و آسیب دیدگان و پناهندگان ناشی از جنگ به وسیله نیروهای امدادرسان این جمعیت خدمات درمانی و کمک‌های امدادی دریافت می‌کنند.

 

وی با توجه به اینکه باور عمومی این است که اصفهان استانی بدون حادثه است در حالی که اصفهان در آمار حوادث کل کشور همیشه در جایگاه اول و دوم قرار دارد، تشریح کرد: در استان اصفهان تلاش بر این بوده تا ارائه خدمات امدادی به نوعی باشد که اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین آسیب به حادثه دیدگان امدادرسانی لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: تلاش می‌شود با به‌روزرسانی تجهیزات و پایگاه‌های امداد و نجات در استان بهترین خدمات را به هموطنان ارائه دهیم، اگر حادثه‌ای در استان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کند یاریگر استان‌های دیگر در خدمات امدادی به آسیب دیدگان باشد.

هاشمی با اشاره به نقاهتگاه در زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: در طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه صاحب‌الزمان (عج) نیروهای امدادگر هلال‌احمر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غربالگری و ارائه آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس داشتند.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده مراکز درمانی و بهداشتی موضوع توانبخشی است، ابراز داشت: بر همین اساس توسعه خدمات توانبخشی بخصوص در شهرستان ها را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اورژانس و جمعیت هلال‌احمر هنگام وقوع حوادث اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدومان دارند، خاطر نشان کرد: وجه تمایز اورژانس با هلال‌احمر در این است که رهاسازی و جستجو و نجات حادثه دیدگان در حوادث، کار تخصصی تیم های هلال احمر است.

هاشمی ادامه داد: اطلاعات سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب در سامانه جمعیت هلال‌احمر ثبت شده‌ است که این افراد در تخصص‌های مختلف در مواقع بحران و غیر بحران کمک کننده این جمعیت هستند.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.