تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر : 32280

۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اصفهانی واگذار میشود/ اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان

۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اصفهانی واگذار میشود/ اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد: ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اصفهانی واگذار میشود/ اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان کریم زارع،از واگذاری ۷۰۰ واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد وگفت : در روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه درسراسرکشوردرآئین واگذاری واحد های مسکونی، ۷۰۰

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:
۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اصفهانی واگذار میشود/ اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان

کریم زارع،از واگذاری ۷۰۰ واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد وگفت : در روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه درسراسرکشوردرآئین واگذاری واحد های مسکونی، ۷۰۰ واحد مسکونی به خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد اصفهان واگذار خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه  ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امدادامام خمینی (ره) وروز احسان ونیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد دارای بیش از ۱۲۰ سرفصل خدمت‌رسانی است و تلاش می‌کند در حد توان در همه زمینه‌ها یاری‌رسان خانواده‌های تحت حمایت باشد.
زارع عنوان کرد:کمیته امداد ایجاد کننده فقر نیست و فقر درپی عوامل متعددی مانند تورم و تحریم‌ها در جامعه ایجاد می‌شود وکمیته امداد تلاش دارد باکمک مردم طبعات ناشی از فقر را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: کمک های کمیته امداد در دو سطح است که سطح اولیه رفع نیازهای فوری و ضروری خانواده‌ها ، ازجمله نیاز معیشتی و رفع نیازهای حمایتی به صورت حداقلی به خانواده‌های تحت پوشش مستمری پرداخت می‌شود. البته خدماتی در زمینه‌های بهداشت و درمان، خدمات مسکن از جمله اجاره و ودیعه مسکن، خدمات بهداشتی در زمینه‌های آموزش، پیشگیری و غربالگری، تأمین لوازم ضروری برای خانواده‌ها، تأمین جهیزیه برای نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت و ارائه خدمات حقوقی، پرداخت انواع وام‌های قرض‌ الحسنه متناسب با نیازهای خانواده، ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بااشاره به سطح دوم کمک های کمیته امدادکه دغدغه و سیاست اصلی این نهاد است ادامه داد:درسطح دوم،تواتمند سازی خانواده هایی که که بر اثر عوامل متعددی دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، ولازم است دوباره احیا شوند و به چرخه زندگی عادی بازگردند.

زارع سطح دوم اشتغال را مهم‌ترین مسئله در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت دانست وبیان کرد: اکنون کمیته امداد یکی از مؤثرترین دستگاه‌های استان و کشور در خصوص اشتغال افراد به ویژه در اشتغال‌های خُرد و خانگی است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تشریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مشاغل را در کشور ایجاد می‌کنیم و برای این اقدام دارای فرایند هستیم امسال با رشد بیش از سه برابری اعتبارات و در مجموع ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال مواجه شدیم و با تلاش‌های انجام شده بیش از ۹۲ درصد از اهداف محقق شده و بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان متناسب با ظرفیت‌های موجود پرداخت می‌شود و در جمع بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۳ هزار دانشجوی تحت پوشش این کمیته، بیش از ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی وجود دارد که به صورت ویژه‌تری به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.
زارع با بیان اینکه در کمیته امداد سعی بر ترویج ازدواج آسان و تأمین اقلام اساسی برای خانواده‌های تحت پوشش است، گفت: در سه سال گذشته، هیچ نوعروسی پشت نوبت کمیته امداد برای تأمین جهیزیه نبوده است که توان تأمین جهیزیه برای وی را نداشته باشیم. تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است .
مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه در تلاش برای کمک به ترویج ازدواج آسان و تأمین اقلام اساسی برای خانواده‌های تحت پوشش هستیم عنوان کرد: جهیزیه اهدایی به نوعروسان کمیته شامل پنج قلم اساسی از جمله لباس‌شویی، تلویزیون، یخچال، جاروبرقی و اجاق گاز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دریکی از طرحها بنام اکرام ایتام حدود ۳۰ هزار فرزند دارای شرایط توسط ۱۰۲ هزار حامی همراهی و مساعدت می‌شوند و همچنین بیش از ۵۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان برای کمک به نیازمندانی که خود این مراکز شناسایی می کنند، فعالیت می کنند.

وی گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد در بحث درمان و بهداشت، کمک به رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود. خانواده‌های شناسایی شده دارای سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت، به کمیته امداد معرفی می‌شوند و در صورت نیازمندی و استحقاق، خدماتی به صورت تأمین اقلام غدایی به آنها تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد:درسال جاری علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی موجود، بیش از ۴۰ درصدی رشد کمک‌های مردمی را داشتیم که نشان از اعتماد و دغدغه‌مندی شهروندان است .

وی با تاکید بر اینکه مبالغ اجازه و ودیعه مسکن یکی از دغدغه‌های افراد به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد است تصریح کرد: تأمین هزینه‌های اجاره منازل به ویژه در کلان‌شهر اصفهان یکی از مشکلات مددجویان محسوب می‌شود و بیش از ۲۰ هزار مددجو در منازل اجاره‌ای زندگی می‌کنند و به صورت عمده در کلان‌شهر اصفهان و شهرهای بزرگ هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد، گفت: حدود ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند و تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه هزینه‌های اجاره مددجویان کاهش پیدا کند. در این راستا امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ فقره وام به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌ها پرداخت شده است.

زارع با اشاره به ساخت مسکن ویژه مددجویان، افزود: در ساخت مسکن نیز اقدامات خوبی انجام شده و عمده فعالیت ساخت مسکن کمیته امداد در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و با همراهی انجام شده با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و بانک‌های مربوطه در قالب تفاهم‌نامه‌های متنوع در سال جاری تاکنون حدود ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های مددجویان شده است.

وی از واگذاری ۷۰۰ واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد وگفت : در روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه درسراسرکشوردرآئین واگذاری واحد های مسکونی ۷۰۰ واحد مسکونی به خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد اصفهان واگذار خواهد شد.

زارع با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری، گفت: روز ۱۴ اسفند در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان در استان در مدارس زنگ نیکوکاری نواخته می شود و در روز ۱۸ اسفندماه پایگاه‌ها ومراکزنیکوکاری در سطح شهر برپا می شود و روز جمعه نیز در مصلی‌های نماز جمعه در خدمت خیران خواهیم بود.
خبرنگار :علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.