تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر : 6290

غفلت از مدیریت مصرف آب ، مانع دسترسی پایدار به منابع آبی می شود

غفلت از مدیریت مصرف آب ، مانع دسترسی پایدار به منابع آبی می شود

مدیر آبفا لنجان در همایش آب بانان در باغبهادران اعلام کرد: غفلت از مدیریت مصرف آب ، مانع دسترسی پایدار به منابع آبی می شود دنیای اسرار:یکیان مدیر آبفا لنجان درهمایش آبانان که با همکاری شرکت آب و فاضلاب منطقه لنجان و اداره آموزش وپرورش باغبهادران برگزارشد گفت: شهر باغبهادران در غرب استان اصفهان قرار

Print Friendly, PDF & Email

مدیر آبفا لنجان در همایش آب بانان در باغبهادران اعلام کرد:

غفلت از مدیریت مصرف آب ، مانع دسترسی پایدار به منابع آبی می شود

دنیای اسرار:یکیان مدیر آبفا لنجان درهمایش آبانان که با همکاری شرکت آب و فاضلاب منطقه لنجان و اداره آموزش وپرورش باغبهادران برگزارشد گفت: شهر باغبهادران در غرب استان اصفهان قرار دارد که تبعات وقوع خشکسالی در غرب استان به مراتب کمتر از شرق استان بوده بطوریکه هنوز آب روان از میان شهر باغبهادران می گذرد. درحالیکه تالاب گاوخونی سالهاست که خشک شده و شرق استان شاهد تبعات ناگوار خشکسالی هستند.

وی  میزان بارندگی در کشور را کمتر از ۳۰ درصد  بارندگی ها در دنیا برشمرد و اظهار داشت:  در حال حاضر متوسط بارندگی در دنیا ۸۰۰ الی ۷۰۰ میلیمتر می باشد در حالیکه این رقم در کشور حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیمتر است بنابراین از آب بانان انتظار می رود با بهره گیری از علم و دانش این منابع حیاتی محدود را به نوعی مدیریت کنند که آب به همه متقاضیان در اقصی نقاط کشور برسد.

مدیر آبفا لنجان اعلام کرد: از دانش آموزان که آینده سازان کشور بشمار می آیند انتظار می رود راههای درست مصرف کردن آب  را بیاموزند و با بهینه مصرف کردن بر تبعات خشکسالی غلبه کنند که در این میان نقش نهاد آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این همایش عیدی محمد قمی رئیس آموزش و پرورش شهرباغبهادران گفت: در سالهایی که بارش نرمال بوده در فصل زمستان در سرشاخه هایرودخانه زاینده رود شاهد بارش سنگین برف بودیم در حالیکه هم اکنون بارش برف درسرشاخه ها زاینده رود به حداقل ، میزان رسیده است بر این اساس  از دانش آموزان ساکن در باغبهادران انتظار میرود با توجه به نزدیکی این منطقه به رودخانه زاینده رود و دسترسی نسبتا  آسان شهروندان به آب ، سفیران مصرف بهینه آب درجامعه باشند.

وی افزود: در چندسال اخیر  اداره آموزش و پرورش باغبهادران سعی نموده دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را با مباحث مصرف بهینه آب آشنا نماید و دانش آموزان این آموزه ها را در محیط خانه و در سطح جامعه عملیاتی نمایند و نیز به دیگران هم این آموخته ها را آموزش دهند.

رئیس آموزش و پرورش شهر باغبهادران گفت: هم اکنون ما با بحران کم آبی در کشور مواجه هستیم پس باید با درست مصرف کردن آب از آن مراقبت کنیم. در حقیقت باید به گونه ایی آب را مصرف کنیم که همین منابع محدود به مساوات به همه مردم تقسیم شود

در ادامه همایش آب بانان کوچک زهره تشیعی رئیس خانه فرهنگشرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  به اصلاحاترفتاری و ابزاری  پیرامون مصرف بهینه آبپرداخت و گفت: با اینکه در چند سال اخیر ما شاهد وقوع خشکسالی و تبعات ناشی از آندر کشور هستیم وباید به سمت مدیریت تقاضا برویم  اما با این وجود گویا هنوز برخی از مردم نمیخواهند به این باور برسند که آب کم است و باید  مصرف آب را مدیریت  کنند.

وی افزود: هنوز دیده می شود که برخی از افراد رفتارهای غلطی در مواجهه با مصرف آب از خود نشان می دهند و اصلا الگوی مصرف رعایت نمی کنند در حالیکه باید با اصلاحات رفتاری درصدد مصرف بهینه آب برآیند.

رئیس خانه فرهنگ آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مصرف بهینه آب فقط محدود کردن زمان حمام کردن و باز گذاشتن آب موقع مسواک زدن و مواردی از این قبیل نیست بلکه باید با در نظر گرفتن آب مجازی در تولید دیگر محصولات و کالاها ، از هدر رفت آب جلوگیری نمائیم.

لازم به یادآوری است در پایان این همایش مسابقه ایی با موضوع راههای چگونگی مصرف صحیح آب از سوی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان طراحی و اجراءشد و در نهایت به۶ نفر از دانش آموزان که پاسخ صحیح دادند جوایزی اهداءشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.