تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 33060

آئین اختتامیه «مسابقه ملی نقشی برای شهر» برگزار می‌شود

آئین اختتامیه «مسابقه ملی نقشی برای شهر» برگزار می‌شود

    نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح با برگزاری آئین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، به کار خود پایان خواهد داد.   به گزارش دنیای اسرار:محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان و رئیس مسابقه ملی نقشی برای

Print Friendly, PDF & Email

 

 

نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح با برگزاری آئین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، به کار خود پایان خواهد داد.

 

به گزارش دنیای اسرار:محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان و رئیس مسابقه ملی نقشی برای شهر، با اعلام این خبر، تصریح کرد: «دکتر محمدحسن طالبیان، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عضو هیئت‌علمی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، به‌عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین تقدیر از طراحان و ایده‌پردازان برگزیده، رونمایی از کتاب مسابقه و اهدای گواهی به شرکت‌کنندگان منتخب از جمله برنامه‌های این آئین است.»

 

به گفته او، مسابقه نقشی برای شهر، شهریورماه ۱۴۰۱  با اعلام فراخوان برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های کاربردی ملهم از نقوش ۱۲ میراث ملی و جهانی اصفهان آغاز به کار کرد و در روند برگزاری مسابقه ۳ کارگاه علمی در راستای راهبری طراحان در مسیر درست خلق اثر برگزار شد.

در پایان مهلت ارسال آثار، ۲۰۰ اثر از ۸۰ طراح و ایده‌پرداز به دبیرخانه مسابقه رسید. جلسات داوری اولیه و نهایی انتخاب آثار با حضور داوران مسابقه برگزار شد و نتیجه آن، انتخاب آثار برگزیده بود.

 

ایزدخواستی همچنین افزود: «در آئین اختتامیه از طراحان و ایده‌پردازان سه اثر برگزیده، با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد. همچنین به سه اثر منتخب نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

کتاب مسابقه ملی نقشی برای شهر نیز دربردارنده ۲۸ اثر منتخب از ۲۶ هنرمند است که در روز اختتامیه از آن رونمایی می‌شود و کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.»

سه میراث جهانی بشر (مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام (جامع عباسی)) و ۹ میراث ملی ایران (دو منار دردشت، منار دارالضیافه، مقبره باباقاسم، مسجد علی، امامزاده درب امام، امامزاده اسماعیل، مسجد آقانور، بازار و حمام علی‌قلی آقا) ابنیه‌ای بودند که در این مسابقه از طراحان و ایده‌پردازان خواسته شد، با مطالعه نقوش و آرایه‌‎های تزئینی موجود در این بناها به ارائه طرح‌های کاربردی در زمینه گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری برای محیط پیرامون همین بناها بپردازند.

مسابقه نقشی برای شهر، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شده است.

مرتضی بخردی (معمار، مرمتگر، عکاس و مدرس دانشگاه)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک، عکاس، مدیر هنری و مدرس دانشگاه) و مرتضی نعمت‌الهی (هنرمند مجسمه‌ساز و مدرس) نیز داوری آثار را برعهده داشتند.

 

از علاقه‌مندان به حضور در آئین اختتامیه مسابقه ملی نقشی برای شهر، دعوت می‌شود که پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ صبح به آدرس اصفهان، خیابان باغ‌گلدسته، کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، مراجعه نمایند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.