تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 21434

آبرسانی پایدار به ۹ روستا در بخش کوهپایه اصفهان

آبرسانی پایدار به ۹ روستا در بخش کوهپایه اصفهان

در نیمه اول سال جاری صورت گرفت؛ آبرسانی پایدار به ۹ روستا در بخش کوهپایه اصفهان به گزارش دنیای اسرار:در نیمه نخست سال جاری همزمان با یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در استان اصفهان، ۹ روستا در منطقه کوهپایه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرارگرفتند و از آب شرب سالم و

Print Friendly, PDF & Email

در نیمه اول سال جاری صورت گرفت؛

آبرسانی پایدار به ۹ روستا در بخش کوهپایه اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:در نیمه نخست سال جاری همزمان با یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در استان اصفهان، ۹ روستا در منطقه کوهپایه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرارگرفتند و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیر آبفا کوهپایه افزود: کوهپایه در شرق اصفهان و در منطقه کویری قرار دارد و منابع آبی دراین منطقه بسیار محدود است، بطوریکه آب شرب بیش از ۸۴ درصد جمعیت از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود و تنها ۱۶ درصد نیاز آبی با بهره گیری از منابع داخلی رفع می گردد.

عباس رحیمی با بیان اینکه منطقه کوهپایه دارای ۶۸ روستا و سکونتگاه می باشد عنوان کرد: هم اکنون ۳۸ روستا تحت پوشش شرکت آبفا کوهپایه قرار دارد  که ۲۹ روستای آن بالای ۲۰ خانوار می باشد.

وی طول شبکه توزیع آب روستایی را ۲۰۵ کیلومتر برآورد کرد و اظهارداشت: در حال حاضر طول خطوط انتقال  آب روستایی  106 کیلومتر می باشد، همچنین ۳۱ مخزن با حجم ۷ هزار و ۲۴۰ متر مکعب در روستاهای کوهپایه در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیر آبفا کوهپایه جمعیت روستایی را بیش از ۷ هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرد و تصریح نمود: ۵ هزار و ۴۰۰ انشعاب آب به روستاییان در منطقه کوهپایه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه با یکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی بسیاری از  موازی کاری ها  حذف گردیده است، بیان کرد: سرعت خدمات رسانی به مشترکین در  روستاها بهتر و بیشتر شده است به گونه ای که با در مدار قرار دادن ۲۰ کیلومتر خط انتقال و حذف یک باب ایستگاه پمپاژ، توانستیم ۹ روستا در منطقه کوهپایه را تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دهیم.

رحیمی اعلام کرد: پیش بینی می شود در ۶ماهه دوم سال جاری ۸ روستای دیگر در این منطقه از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.