تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر : 33186

آداب گردش به راست و چپ

آداب گردش به راست و چپ

گردش به راست و چپ در رانندگی شرایط خاصی دارد و بدون رعایت آداب و قواعد مربوط به آن، نمی توان رانندگی سالم بی خطر داشت. بیشترین تصادفات در رانندگی، هنگام «جابجایی از یک لاین به لاین دیگر»، «گردش به چپ یا راست» و نیز «سبقت به دلیل عدم توجه به نقاط کور» رخ می

Print Friendly, PDF & Email

گردش به راست و چپ در رانندگی شرایط خاصی دارد و بدون رعایت آداب و قواعد مربوط به آن، نمی توان رانندگی سالم بی خطر داشت.
بیشترین تصادفات در رانندگی، هنگام «جابجایی از یک لاین به لاین دیگر»، «گردش به چپ یا راست» و نیز «سبقت به دلیل عدم توجه به نقاط کور» رخ می دهد.
به گزارش دنیای اسرار:گردش به راست و چپ در رانندگی شرایط خاصی دارد و بدون رعایت آداب و قواعد مربوط به آن، نمی توان رانندگی سالم بی خطر داشت. چرا که هر حرکتی بدون اعلان و آگاهی دیگر وسایل نقلیه، زمینه بروز حوادث خطرناکی را فراهم می کند و حتی راننده مذکور نیز از پیامدهای آن دور نخواهد ماند. یک شهروند، همواره به گونه ای اقدام به «گردش به راست یا چپ» می کند که کوچکترین آسیبی (روحی، جسمی و مادی) در محیط اطراف ایجاد نشود.
در صورت دور زدن در یک خیابان یا جاده، توجه به عبور وسایل نقلیه و رعایت حق تقدم بسیار مهم است. توجه به این امر، علاوه بر جلو گیری از ایجاد ترافیک، از بروز حادثه نیز ممانعت به عمل می آورد. بنابراین، به عنوان یک «شهروند حقوق مدار» همواره با بهره گیری از شیوه های استاندارد و توصیه شده برای دور زدن، حقوق دیگران را پاس میداریم.
هنگامی که در خیابان تصمیم به تغییر مسیر به چپ یا راست داریم، از سرعت خود کاسته و به دیگر رانندگان، با چراغ راهنما از ۱۰۰ متر باقیمانده به محل مورد نظر ( این فاصله در بزرگراه ها و اتوبان ها حداقل ۳۰۰ متر است)، علامت میدهیم تا دیگر رانندگان متوجه تغییر مسیر باشند.
تهیه و تنظیم: سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.