تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 30591

آسیب پیش آمده در وقایع اخیر باید به فرصت تبدیل شود

آسیب پیش آمده در وقایع اخیر باید به فرصت تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان: آسیب پیش آمده در وقایع اخیر باید به فرصت تبدیل شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آسیب بوجود آمده در وقایع اخیر باید به فرصتی برای استحکام امنیت و رشد بیشتر جامعه تبدیل شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه‌شنبه در

Print Friendly, PDF & Email

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:
آسیب پیش آمده در وقایع اخیر باید به فرصت تبدیل شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آسیب بوجود آمده در وقایع اخیر باید به فرصتی برای استحکام امنیت و رشد بیشتر جامعه تبدیل شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان با اشاره به وقایع رخ داده در هفته‌های گذشته افزود: فوت خانم امینی یک عارضه سنگین عاطفی برای ملت ما بود، اما اگر اطلاع رسانی دقیق، صریح و سریع در خصوص این اتفاق انجام می شد، شاید خیلی از مسائل بعدی رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه فرصت اولیه و طلایی اطلاع رسانی در ۴۸ ساعت ابتدایی از دست رفت گفت: این عدم اطلاع رسانی به موقع یک عیب درون ماست که باید برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: از سوی دیگر مشاهده شد که دشمن در یک جنگ احزاب واقعی همه داشته‌های خود را به کار گرفته تا بر روی بستری که نُقصان در آن وجود دارد، سوار شود و امنیت کشور ما را دچار اختلال و تزلزل کند.

وی با ابراز تعجب از اینکه عده‌ای این واقعیت را نمی‌بینند گفت: دشمن آماده ضربه زدن است و در اینجا شاهد قدرت رسانه هستیم که چگونه با عملیات‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای درصدد وارد کردن اختلال در امنیت ایران به عنوان نقطه ثبات در منطقه است.

جان‌نثاری تصریح کرد: این ظرفیت رسانه‌ای را هم ما در اختیار داریم و باید بطور کامل و حداکثری از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه گسل‌های فعال شده در پی این حادثه به نوعی قابل پیش‌بینی و پیش از این هم هشدارهایی داده شده بود گفت: وقتی که نسل دانش‌آموز معترض است و دلیل اعتراضش هم می‌تواند مسائل مختنلفی باشد، برای نشان دادن خود یک حرکت ضد فرهنگی را انجام می‌دهد که مغایر با هویت خود اوست که مصداق آن آتش زدن روسری است.

وی تصریح کرد: این اقدام به آن دلیل است که ما در ۲سال گذشته بنابر ضرورت تمام ورودی‌های معنوی این فرد را تعطیل کردیم و وی را به دست فضای ولنگار مجازی سپردیم و او در آنجا آموزش دیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در این شرایط در کنار حضور جوانها و نوجوان های کم سن و سال، گروه‌هایی ساماندهی شده که بسیار وحشیانه و بیرحمانه عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: در اینجا این نکته حائز اهمیت است که اگر با گردن کشی‌های اراذل و اوباش برخورد نشود، تاعرصه پیدا می‌کنند، این رفتار را از خود بروز می دهند وهیچ کس از جمله موافق و مخالف امنیت نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در اینطور مواقع اعتراضی ممکن است مردم شروع کنند، اما خاتمه‌اش با آنها نیست زیرا اوباش مسلط می‌شوند.

خواص، تشکل‌ها و احزاب باید موضع خود را نسبت به آشوبها مشخص کنند

جان‌نثاری تصریح کرد: در این شرایط باید رسانه‌ها، خواص، جریانات، تشکل‌ها و احزاب اصفهان با مطالبه‌گری، موضع خود را نسبت به آشوبگری‌های صورت گرفته نظیر آتش زدن قرآن، اهانت به پرچم، آسیب به اموال عمومی و خصوصی، اهانت به اصل نظام و تعرض به زنان چادری مشخص کنند.

به گفته وی، هر تشکیلات، ساختار و حزبی که در این خصوص موضع نگیرد یعنی موافق این اقدامات بوده است هرچند که ممکن است انتقاد هم داشته باشد، اما آشوب گری باید محکوم شود.

وی با بیان اینکه تایید یا تکذیب سیاسی و جریانی مدنظر نیست گفت: نمی شود که جریان سیاسی که برای گرفتن مجوز می گوید قانون اساسی، نظام و قرآن را قبول دارد، اما زمانی که به پرچم، قرآن و قانون اساسی تعرض می شود، سکوت کند.

وی تصریح کرد: اگر در کشور امام زمان (عج) قرآن آتش زده می‌شود، همه باید موضعشان را مشخص کنند از سوی دیگر اهانت به پرچم، اهانت به هویت ملی ماست.

آگاهی بخشی و بیان حقایق به نوجوانان ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کسانی که اعتراض می‌کنند، بچه‌های ما هستند، باید نسبت به آن ها احساس مسوولیت کنیم و با آشکار کردن حقایق و آگاهی‌بخشی، آنها را از حلقوم استکبار بیرون بکشیم.

وی تصریح کرد: اما اوباشی که دراین میان دنبال فرصت می‌گردند باید بدانند که نظام قوی است و با شدت و قدرت برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که کسی امنیت کشور را مختل کند.

مردم صف خود را از اوباش جدا کردند

جان‌نثاری با بیان اینکه مردم در این موضوع بسیار خوب عمل کردند و باید دستشان را بوسید گفت: آنها صف خود را از اوباشگران جدا کردند و بهترین مدافعان امنیت بودند.

وی تاکید کرد: در این راستا باید گسل‌های اجتماعی که فعال می‌شود را درست دید، ابهامات را برطرف و روشنگری کرد تا اگر عیبی وجود دارد برطرف شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.