تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 32135

آغاز بارش‌های رگباری از نیمه اسفندماه/ سقوط بهمن ۱۵ متری در گردنه کلوسه

آغاز بارش‌های رگباری از نیمه اسفندماه/ سقوط بهمن ۱۵ متری در گردنه کلوسه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه به همه دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها از ۱۵ اسفند ماه بارش‌ها در استان شدت می‌گیرد و ماهیت این بارش‌ها رگباری و فصلی است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:گمنصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه به همه دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها از ۱۵ اسفند ماه بارش‌ها در استان شدت می‌گیرد و ماهیت این بارش‌ها رگباری و فصلی است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:گمنصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: همچنان ۹ روستای پشتکوه شهرستان فریدونشهر در محاصره برف است و به منظور پیگیری در تسریع بازگشایی راه‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاهایی که راه دسترسی به آن‌ها مسدود است، جلسه ستاد مدیریت بحران روز گذشته در شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه روستاهای کمران و گوکان در بخش پیشکوه فریدونشهر راه آن‌ها به علت شدت بارش برف و بهمن بسته است، افزود: طوفان و کولاک برف تیرهای چراغ برق را انداخته است و به همین دلیل برق و مخابرات در کمران قطع است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در پشتکوه دوم و پشتکوه موگویی راه ۷ روستا همچنان مسدود است و ۲ هزار نفر جعیت این روستاها است، گفت: این روستاها شرایط خاصی دارند و ۱۲۰ کیلومتر تا فریدونشهر فاصله دارند، جاده پر پیچ و خم و کوهستانی است و بیشترین بارش برف را داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۲ کیلومتر راه دسترسی در این مدت باز شده و ۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است تا به روستای کلوسه برسند، بیان کرد: شیب گردنه کلوسه ۱۷ درصد است و در این محدوده ۱۰ مورد بهمن سقوط کرده است و ۲ بولدوزر در این مسیر به همراه یک بولدوزر از گروه ۴۰ مهندسی صاحب‌الزمان (عج) در حال بازگشایی جاده هستند.

سقوط بهمن ۱۵ متری در گردنه کلوسه

وی با اشاره به سقوط بهمن ۱۵ متری در گردنه کلوسه عنوان کرد: مقرر شد امروز در صورت مساعد بودن وضعیت هوا، یک بالگرد به همراه کادر پزشکی و دارو و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه به پرواز درآید و امیدوار هستیم در ۳ روز آینده راه باز شود و مایحتاج مردم را به صورت زمینی به آن‌ها برسانیم.

شیشه‌فروش اضافه کرد: ارزیابی‌های خسارات همچنان ادامه دارد و شدت برف و بارش‌های رگباری در این سامانه سبب وارد آمدن خسارات زیادی در بخش راه‌ها، شبکه‌های برق، اماکن کشاورزی، دامی، سایت‌های مخابرات، معابر شهری و روستایی شده است که برآورد اولیه ما ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد خسارات وارد شده بیش از این رقم است و در ۲ روز آینده خسارات جمع‌بندی و به تهران ارسال می‌شود.

ماهیت بارش‌های اسفندماه رگباری و فصلی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه به همه دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش شده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها از ۱۵ اسفند ماه بارش‌ها در استان شدت می‌گیرد و به دلیل اینکه ماهیت این بارش‌ها رگباری و فصلی است و حجم زیادی از برف در مناطق غربی و جنوبی است، همزمان با آب شدن برف‌ها، می‌تواند منجر به روان‌آب‌های ناگهانی و سیلاب شود، بنابراین جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌ها داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن بارش‌های رگباری و فصلی مقرر شد اداره راهداری و شهرداری‌ها نسبت به لایروبی دهانه پل‌ها و بازسازی معابر آسیب‌دیده اقدام کنند و از پل‌ها و جاده‌ها در برابر سیلاب‌های فصلی محافظت کنند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اصلاح پل‌ها متناسب با دبی پیک سیلابی، گفت: مقرر شد آب منطقه‌ای در تمام رودخانه‌ها نسبت به آزادسازی تصرفات و بازگشایی مسیرها سریعاً اقدام کند و جهاد کشاورزی قنوات را در برابر سیلاب‌ها محافظت کند.

همه شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تقویت ستاد سیل در شهرداری‌ها، تصریح کرد: در راستای رفع نقاط پرآسیب آب‌گرفتگی در شهرها، همه شهرداری‌ها موظف شدند طرح هدایت آب‌های سطحی را اجرا و سیل‌بندها را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر راه‌های اصلی استان باز است و راه بخشی از راه بویین میاندشت- خوانسار و راه سی‌سخت-پادنا مسدود است، ادامه داد: جلسه تخصصی مدیریت بحران برای بررسی روان‌آب‌ها برای زیرگذرهای شهرضا، دهاقان و قهجاورستان برگزار و مقرر شد اداره راه چاه‌های جذبی را فعال کند تا این زیرگذرها با شدت بارش پر نشود.

اجرای طرح‌های پیشگیری از آب‌گرفتگی در زیرگذر بهارستان و اتوبان خلیج فارس

شیشه‌فروش ادامه داد: جلسه تخصصی برای پل زیرگذر بهارستان و محور قلعه شور و اتوبان خلیج‌فارس گرفته‌شده و مقرر شد راهداری و آب منطقه‌ای مطالعات شهرداری اصفهان و بهارستان را تلفیق کنند و برای اجرای طرح‌های فوری پیشگیری از آب‌گرفتگی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: مقرر شد اداره کل راهداری پل زیرگذر بهارستان و اتوبان خلیج‌فارس را با اجرای طرح‌های انتقال آب، آب را از عرض جاده به زهکش‌ها هدایت کند و برای محور قلعه شور شرکت عمران بهارستان اقدام کند و آب منطقه‌ای نقشه راه را برای هدایت روان آب‌های حوزه قلعه شور و بهارستان اجرایی کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تخصصی برای آب‌گرفتگی شهر اصفهان گفت: در بارندگی اخیر آب‌گرفتگی بسیاری در شهر اصفهان رخ داد، بنابراین مقرر شد اقدامات لازم برای رفع نقاطی که دچار آب‌گرفتگی می‌شود، انجام شود و پلیس راهور طرح‌های ترافیکی را اجرا کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.