تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۵۴
کد خبر : 2889

آغاز دور دوم سم‌پاشی درختان شهر اصفهان

آغاز دور دوم سم‌پاشی درختان شهر اصفهان

پایگاه خبری دنیای اسرار   آغاز دور دوم سم‌پاشی درختان شهر اصفهان سم‌پاشی عمومی شبانه تعدادی از گونه‌های گیاهی سطح شهر از ۱۹ خرداد تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری برای درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه های سرو جهت مقابله با آفت کنه در حال انجام است. به گزارش اداره

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

آغاز دور دوم سم‌پاشی درختان شهر اصفهان

سم‌پاشی عمومی شبانه تعدادی از گونه‌های گیاهی سطح شهر از ۱۹ خرداد تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری برای درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه های سرو جهت مقابله با آفت کنه در حال انجام است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این باره گفت: در عملیات سم‌پاشی به منظور صرفه‌جویی در میزان سموم مصرفی و بالابردن کیفیت و سرعت انجام عملیات در مسیرهایی که امکان‌پذیر است، از دستگاه های توربولاینر استفاده می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد با بیان اینکه سموم مورد استفاده برای سم‌پاشی درختان با غلظت‌های پایین و بر پایه گیاهی بوده که عوارض منفی کمتری بر محیط زیست و شهروندان دارد، افزود: لازم است شهروندان در ایام سم پاشی درختان همکاری لازم را داشته باشند و حتی الامکان از قراردادن خودرو خود در مسیر سم پاشی خودداری کرده و از قراردادن مواد غذایی در این ایام در بالکن ها بپرهیزند.

وی با بیان این که شهروندان باید در ایام سم‌پاشی درختان شهروندان  درب‌های مشرف به مسیر سم پاشی را ببندند  تصریح کرد: چنانچه میز نانوایی در خیابان قرار گرفته باشد ضروری است متصدیان نانوایی قبل از استفاده، میزها را شستشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به این که اطلاع رسانی به شهروندان از طریق بنرهای هشداردهنده در مسیرهای سم پاشی در زمان مقرر انجام شده است، اذعان داشت: در هنگام عملیات سم پاشی نیز پیمانکار موظف است یک نفر یا خودرو راهنما در اختیار داشته باشد تا به عابران پیاده، مغازه‌ها و خودروهای پارک شده اطلاع‌رسانی کند.

گفتنی است؛، عملیات سم پاشی درختان شهر از ساعت ۱۱ شب به بعد که کمترین تردد وجود دارد، انجام می شود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.