تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 31584

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان در روزهای آینده/ اصفهان معادل مصرف استان خود انرژی پاک تولید می کند

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان در روزهای آینده/ اصفهان معادل مصرف استان خود انرژی پاک تولید می کند

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود. به گزارش دنیای اسرار، دکتر امیررضا نقش با اعلام این خبر، بیان کرد:

Print Friendly, PDF & Email

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.
به گزارش دنیای اسرار، دکتر امیررضا نقش با اعلام این خبر، بیان کرد: در کشور هدف گذاری ۴ هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یکهزار مگاوات از این هدف گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم در فاز نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یکهزار مگاوات انرژی پاک را به شبکه سراسری انرژی برق بیاوریم و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم. به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.
دکتر نقش اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری تقریبا یک نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی است که معمولا ۱۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می تواند جهت مرتفع کردن نیاز استان موثر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: درحال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولتی شاهد خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.