تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر : 32442

آماده باش بیش از ۸ هزار همیار پلیس اصفهان در طرح نوروزی

آماده باش بیش از ۸ هزار همیار پلیس اصفهان در طرح نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از آماده باش بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ همیار پلیس به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش  دنیای اسرار، سرهنگ” محمدرضا محمدی” در همایش همیاران پلیس که در شهرستان لنجان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از آماده باش بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ همیار پلیس به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش  دنیای اسرار، سرهنگ” محمدرضا محمدی” در همایش همیاران پلیس که در شهرستان لنجان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و تشکر از اداره آموزش و پرورش شهرستان لنجان و شهر سده و معلمان و مربیان مدارس این شهر گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ همیار پلیس در سطح کل استان داریم که کارت همیار پلیس دارند و به صورت فعال با مجموعه پلیس راهور استان اصفهان همکاری می کنند .
وی با از آماده باش همیاران پلیس استان اصفهان به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگی درسفر های نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اگر همیاران پلیس داخل خودرو بودند و دیدند راننده با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی می کند یا از تلفن همراه در حین رانندگی صحبت می کند باید از جانب پلیس ماموریت دارند که به او تذکر دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در حین رانندگی ممنوع است و و باعث حواس پرتی راننده می شود خطاب به همیاران پلیس گفت: شما چه در خودروی خودتان و چه خودروهای دیگر این موضوع را دیدید از جانب پلیس ماموریت دارید که به راننده متخلف تذکر دهید.
کارت همیار پلیس، معتبر و شناخته شده است
سرهنگ محمدی کارت همیار پلیس را یک کارت معتبر و شناخته شده برای همه افسران پلیس در جای جای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از همیاران پلیس می خواهم که کارت همیار پلیس را همیشه به ویژه در مسافرت های نوروزی همراه خود داشته باشند و هرجا که یک افسر پلیس را دیدند این کارت را به او نشان دهند و مطمئن باشند که اگر تخلف رانندگان را به پلیس گزارش کنند ماموران پلیس براساس گزارش آنها رانندگان متخلف را جریمه می کنند.
تنها راه جلوگیری از تصادف رعایت قانون است
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هر سال چیزی حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می دهند و چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر هم در تصادفات مجروح و مصدوم می شوند که خیلی از این افراد دچار قطع نخاع شده و دیگر نمی توانند به زندگی عادی خود برگردند و مسبب همه این مسایل تخلفات رانندگی هستند .
سرهنگ محمدی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از تصادف رعایت قانون توسط رانندگان است و اگر رانند قانون را رعایت نکنند تصادف رخ می دهد که اگر تصادف از نوع فوتی و جرحی باشد جبران صدمات وارده بسیار سخت و بعضا ً غیر ممکن است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه معلمان خیلی می توانند در رفتار دانش آموزان تاثیرگذارباشند گفت: خواهش من از معلمان این است که سر کلاس در خصوص مسایل ترافیکی و تخلفات رانندگی، باید ها و نباید های رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با دانش آموزان خود صحبت کنند و از الآن ذهن آنها را آماده کنند تا انشاءالله نسل آینده نسلی قانونمدار شده و با فرهنگ سازی رعایت قوانین بتوانیم به میزان زیادی از وقوع تصادفات جلوگیری کنیم.
علاقه یک دانش آموز دختر برای پلیس شدن
وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان دختر که گفته بود دوست دارد یک پلیس بشود گفت: دخترخانم ها هم می توانند پلیس شوند و هیچ مانعی برای پلیس شدن خانم ها وجود ندارد و ما همین الآن افسران حرفه ای و توانمندی از قشر خانم ها داریم که دوشادوش آقایان پلیس به امنیت جامعه کمک می کنند.
سرهنگ محمدی گفت: ما در دانشگاه تربیت پلیس یک دانشکده به نام کوثر داریم که از بین دخترخانم ها دانشجو پذیرش می کند و این خانم ها بعد از گذراندن دوره های آموزشی به یک افسر پلیس حرفه ای تبدیل می شوند و حتی به درجه سرهنگی نایل می آیند و می توانند افسر راهنمایی و رانندگی و یا کارشناس تصادفات شده و صحنه تصادفات را بررسی کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.