تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۳
کد خبر : 32100

آمادگی شهرداری اصفهان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هند با هدف ترویج مکتب تشیُع

آمادگی شهرداری اصفهان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هند با هدف ترویج مکتب تشیُع

شهردار اصفهان تأکید کرد: آمادگی شهرداری اصفهان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هند با هدف ترویج مکتب تشیُع شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشیع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم. به گزارش دنیای اسرار:، علی قاسم‌زاده روز سوم اسفندماه

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان تأکید کرد:
آمادگی شهرداری اصفهان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هند با هدف ترویج مکتب تشیُع
شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشیع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم.
به گزارش دنیای اسرار:، علی قاسم‌زاده روز سوم اسفندماه در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در هندوستان که به اصفهان سفر کرده است، اظهار کرد: حیدرآباد هند از جمله شهرهایی است که روند تحقق خواهرخواندگی آن با اصفهان تا مرحله رایزنی‌ و گفت‌وگو پیش رفته است.
او با ابراز امیدواری از اینکه این امر در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان محقق شود، اعلام کرد: شهرداری اصفهان آمادگی کامل خود را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی طبق صلاحدید سفارتخانه ایران در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشیع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم.
شهردار اصفهان با اشاره به سابقه تاریخی ارتباط مردمان اصفهان و هند، تأکید کرد: شهرداری اصفهان علاوه بر آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، می‌تواند میزبان گروه‌ها و افراد معرفی شده از سوی سفارتخانه ایران در اصفهان باشد که در این عرصه هنرمندان دو کشور جایگاهی خاص دارند.
او برگزاری جشنواره‌های مختلف، رویدادهای متنوع هنری و فرهنگی و برگزاری تورهای گردشگری را از ظرفیت‌های این همکاری مشترک دانست و خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های مختلف گردشگری نیز به خوبی معرفی شود.
لزوم تقویت روابط فرهنگی اصفهان و شهرهای هند
در این دیدار رایزن فرهنگی ایران در هندوستان بر لزوم تقویت روابط فرهنگی اصفهان و شهرهای هند تاکید و با اشاره به ظرفیت ایجاد خواهرخواندگی میان اصفهان و شهرهای هندوستان اظهار کرد: متاسفانه هنوز از ظرفیت ایجاد خواهرخواندگی شهرهای مختلف هندوستان با ایران بهره نبرده‌ایم.
فریدالدین فرید عصر با بیان اینکه بسیاری از شهرهای هندوستان تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ایران‌زمین قرار دارند، افزود: شهر کشمیر هندوستان معروف به ایران صغیر بوده یا شهر بمبئی مملو از مردم یزد است و همچنین در شهر حیدرآباد جمعیت بسیاری زیادی از اصفهانی‌ها ساکن‌اند.
او ادامه داد: بر این اساس، درخواست می‌شود شهرداری اصفهان اهتمام ویژه‌ای برای شناساندن فرهنگ و تمدن، آثار و صنایع دستی ایران و اصفهان به مردم هندوستان داشته باشد و ما نیز آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و رویدادهای هنری در هندوستان با حضور هنرمندان در اقصی نقاط هندوستان اعلام‌می کنیم.
به گفته رایزن فرهنگی ایران در هندوستان، شایسته است کارگروهی از سوی شهرداری اصفهان در امور بین‌المللی فعال شود تا برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های مشترک از سوی اصفهان در شهرهای مختلف هندوستان انجام شود.
او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون نفر مسلمان در هندوستان سکونت دارند، گفت: بالغ بر ۸۰ میلیون شیعه در هندوستان ساکن‌اند که ظرفیت قابل توجهی برای این همکاری به شمار می رود.
لزوم صادرات صنایع فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های اصفهان به هند
رایزن فرهنگی ایران در هندوستان صادرات صنایع فرهنگی را از سیاست‌های سفیر جدید ایران در هندوستان دانست و گفت: درصددیم با اعزام هنرمندان و برقراری تسهیلات لازم در برگزاری رویدادهای فرهنگی، زمینه جذب سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ها و عقد قراردادها را فراهم سازیم.
او افزود: وجود ۱۵ هزار مسجد شیعی در هندوستان و ضرورت مرمت آن‌ها از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه اعزام مرمت‌کاران و کاشی‌کاران ایرانی به این سرزمین را مهیا کند.
به گفته او، صادرات خدمات فنی، معماری، صنایع دستی و محصولات فرهنگی از دیگر سیاست‌ها در دوره جدید فعالیت سفارت‌خانه ایران در هندوستان است.
فرید عصر با اعلام‌ اینکه حدود یک هزار بنای تاریخی در هندوستان وجود دارد که یا تحت تاثیر معماری و فرهنگ ایران بوده و یا توسط دولت‌های ایرانی در هندوستان ساخته شده است، تأکید کرد: معماری ایران و هندوستان نزدیک به هم بوده و این می‌تواند از نقاط مشترک و ایجاد پیوند میان اصفهان و هندوستان باشد.
او ظرفیت‌های گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های تعامل و ارتباط میان اصفهان و هندوستان دانست و گفت: باید با معرفی ظرفیت‌های مهم گردشگری و آثار تاریخی اصفهان درصدد تقویت این ظرفیت باشیم.
فریدعصر ادامه داد: تمرکز بر محصولات فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای همچون ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی و مستند یکی دیگر از نقاط پیوند اصفهان و شهرهای مختلف هندوستان در راستای ترویج فرهنگ و تمدن ایران و هند است.
رایزن فرهنگی ایران در هندوستان تأکید کرد: تولید سلسله‌مستندهای فیلمی بر اساس اشتراکات فرهنگی مردم اصفهان و هند همچون مباحث معماری، آثار و صنایع دستی و موضوعات هنری همچون شعر و ادبیات و حتی موضوعاتی چون سبک غذایی نیز می‌تواند ازجمله این نقاط اشتراکی فرهنگی باشد.
او خاطرنشان‌کرد: این آمادگی از سوی سفارت ایران در هندوستان وجود دارد که در صورت تأمین محتواهای مناسب در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان، این آثار در اقصی نقاط هندوستان منتشر و حتی در قالب بولتن‌های خبری ویژه به‌صورت رنگی چاپ شود.
فرید عصر تأکید کرد: معرفی ظرفیت‌های علمی به‌منظور جذب دانشجویان شیعه هندی در اصفهان و برقراری تبادل استادان دانشگاهی در موضوعات مختلف می‌تواند از دیگر عرصه‌های همکاری مشترک اصفهان و سفارت ایران در هندوستان تلقی شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.