تاریخ انتشار : شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 9667

آمادگی کامل شهرداری برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود؛ آبفا به میدان بیاید

آمادگی کامل شهرداری برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود؛ آبفا به میدان بیاید

آمادگی کامل  شهرداری برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود؛ آبفا به میدان بیاید بوستان شرق اصفهان در قالب طرح جامع و از طریق مشارکت سرمایه گذاران احداث می شود مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود، آمادگی کامل دارد و هرگونه همکاری لازم را با شرکت

Print Friendly, PDF & Email

آمادگی کامل  شهرداری برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود؛ آبفا به میدان بیاید

بوستان شرق اصفهان در قالب طرح جامع و از طریق مشارکت سرمایه گذاران احداث می شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای حل مشکل فاضلاب شهرک زاینده رود، آمادگی کامل دارد و هرگونه همکاری لازم را با شرکت آبفا خواهد داشت.

به گزارش دنیای اسرار:رضا اخوان با اشاره به اینکه موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی شهرک زاینده رود، مشکلاتی را برای حفاری و رفع مشکلات فاضلاب این شهرک ایجاد کرده است، اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت های مورد نیاز در زمان آماده سازی این شهرک در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد:به دلیل تعدد متولیان شهرک و با توجه به اینکه قبل از واگذاری به شهرداری اصفهان، اینمنطقه در اختیار فرمانداری، بنیاد مسکن و برخی شرکت های خصوصی بود، انبوهی ازمشکلات به شهرداری رسیده و اکنون نظارتفنی و مهندسی لازم برای آماده سازی و تفکیک اراضی انجام شده است.

تهیه طرح دفع آب های سطحی شهرک زاینده رود

مدیر منطقه ۴شهرداری اصفهان با بیان اینکه اگر شرکت آبفا برای ساماندهی فاضلاب شهرک زاینده رودبه میدان بیاید شهرداری هم برای صدور مجوز حفاری و دیگر مراحل مرتبط با شهرداری، همکاریو اقدامات لازم را انجام داد، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری منطقه ۴ در روشن دشتو محلات روشن شهر، شهرک زاینده رود و شهرک گل ها بدنبال ساماندهی و هماهنگی میانسازمان ها و ارگان های مربوطه است تا با همکاری، مشکلات ساکنان این بخش ها برطرفشود.

اخوان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرک زاینده رود نبود امکانات لازم برای دفع آب های سطحی است. در گذشته طرحی برای این بخش در نظر نگرفته بودند اما اکنون در حال تهیه طرحی از سوی سازمان طراحی مهندسی شهرداری اصفهان هستیم تا با فازبندی پروژه، مشکل دفع آب های سطحی شهرک برطرف شود.

بخش خصوصی فازهای دوم و سوم بوستان شرق را می سازد

وی در مورد پروژه فرهنگی، تفریحی و گردشگری کوه نخودی در شرق شهر اصفهان نیز گفت: فاز اول این طرح در سال ۹۶ افتتاح شد اما ادامه اجرای این پروژه نیاز به پیش نیازهایی دارد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان افزود: سال گذشته تجهیز کارگاه فاز دوم پروژه بوستان شرق اصفهان صوت گرفت اما به دلیل فراهم نبودن برخی بسترهای اجرایی، تصمیم به بازنگری در اجرای این طرح گرفته شد تا همه اصول و ضوابط در اجرا رعایت شود.

وی ادامه داد: طرحی که برای فازهای بعدی بوستان شرق اصفهان تهیه کرده ایم طرحی جامع است که نیاز به سرمایه گذاری دارد؛ از همین رو شرایط برای برگزاری مناقصه و فراخوان حضور سرمایه گذار از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان در حال آماده سازی است تا فازهای دوم و سوم اجرایی شود.

اخوان تصریح کرد: هم اکنون نمی توان در مورد هزینه های نهایی فازهای ۲ و ۳ بوستان شرق اظهارنظر قطعی کرد اما برآورد سال گذشته ما برای اجرای فاز دوم، سه و نیم میلیارد تومان و برای فاز سوم مبلغی بیشتر از هزینه فاز ۲ بود.

وی افزود: بر اساس تصمیمی که در خصوص بوستان شرق گرفته شد، تعیین کاربری اراضی بر عهده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، تهیه سند مالکیت اراضی بر عهده مدیریت آزادسازی و املاک شهرداری و تامین آب مورد نیاز پروژه هم به عهده معاونت خدمات شهری و شهرداری منطقه ۴ گذاشته شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بوستان شرق در ۴۰ هکتار احداث خواهد شد، افزود: احداث پیاده رو، فضای سبز، مسیر حرکت دوچرخه، مراکز تفریحی، فرهنگی و خدماتی و راه اندازی بازی های هیجانی مانند پیست موتورسواری از جمله بخش های طرح بوستان شرق اصفهان است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.