به گزارش دنیای اسرار : مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جلسه‌ای که در زمینه نحوه آموزش مجازی تشکیل شد، به این نتیجه ختم شد که بخشنامه‌ای در این زمینه به مدارس ارسال شود و در آن تاکید شد که تنها از بستر شبکه شاد استفاده شود و استفاده از سایر بسترها برای آموزش مجاز نیست.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص چگونگی فرآیند تدریس مجازی در روزهای تعطیلی به دلیل شرایط نامساعد جوی یا آلودگی هوا اظهار داشت: متاسفانه این روزها با پدیده آلودگی هوا مواجه شده‌ایم و این موضوع ادامه دار است و در برخی از مناطق نیز شاهد بارش برف و باران هستیم که این موضوع منتج به غیرحضوری شدن مدارس می‌شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که آموزش دچار مشکل و تعطیلی نشود و از دوران کرونا این تجربه را داریم که کلاس‌های مختلفی به صورت غیرحضوری اداره می‌شدند و کارشناسان روان‌شناسی و مشاوره به این نتیجه رسیدند که کلاس‌های آنلاین، علاوه بر منافع، دارای ضررهایی نیز است.

ابراهیمی ادامه داد: جلسه‌ای که در این زمینه تشکیل شد، به این نتیجه ختم شد که بخشنامه‌ای در این زمینه به مدارس ارسال شود و در آن تاکید شد که تنها از بستر شبکه شاد استفاده شود و استفاده از سایر بسترها برای آموزش مجاز نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: شبکه شاد از سه سال گذشته که آغاز به کار کرده است، بسیار ارتقا یافته و مشکلات قبلی آن رفع شده است و از شبکه‌های خوب و موثر برای اطلاع‌رسانی و آموزش است.

وی گفت: به واسطه اینکه عمدتا تعطیلی‌ها دانش‌آموزان ابتدایی را اشامل می‌شود و مخاطرات حضور در فضای مجازی بدون نظارت والدین برای این گروه بیشتر است و یا ممکن است برخی دانش‌آموزان گوشی تلفن همراه مجزا نداشته باشند، مقرر شد بحث آموزش آنلاین نداشته باشیم و معلم تدریس مبحث همان روز را آماده کرده و در گروه شاد کلاس قرار داده تا دانش‌آموزان بتوانند در طول روز از آن استفاده کنند.

ابراهیمی بیان داشت: محتوای آموزشی در شبکه شاد توسط معلم انجام خواهد شد و دانش‌آموز محتوا را تماشا کرده و اگر تکلیفی نیز مشخص شده باشد، تکلیف برای معلم ارسال خواهد شد تا بازخوردگیری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: تمایلی به حضور مدت‌دار دانش‌آموزان در فضای مجازی نداریم چرا که بر اساس تجربه و پژوهش‌های انجام شده، آسیب این حضور به مراتب بیشتر از عدم حضور در این فضا است.