تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 18980

آگهی جعلی کاریابی دام کلاهبرداران سایبری برای افراد جویای کار

آگهی جعلی کاریابی دام کلاهبرداران سایبری برای افراد جویای کار

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتا استان، از شهروندان خواست فریب ثبت نام در آگهی ها و تبلیغات دروغین کاریابی و استخدام را نخورند و قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت مطالب درج شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی اطمینان پیدا کنند. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتا استان، از شهروندان خواست فریب ثبت نام در آگهی ها و تبلیغات دروغین کاریابی و استخدام را نخورند و قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت مطالب درج شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی اطمینان پیدا کنند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : اخیراً افراد سودجو با درج و انتشارپیامک تبلیغاتی و یا درج آگهی در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام با عنوان استخدام در شرکت های دولتی و… نظر جویندگان کار را جلب کرده و به بهانه دریافت هزینه ثبت نام ،اطلاعات بانکی و هویتی آنان  را به سرقت می‌برند.

وی عنوان داشت: کاربران فضای مجازی باید  توجه داشته باشند که هرگونه گزینش و استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: معمولا افرادیکه با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می کنند، ابتدا با ارائه فرم ها وقراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می کنند، بهطوری که شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم ها و ارسال مدارک خودمی کند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور ، دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان  در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.