تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 16485

آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار مصوبه مجلس است

آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار مصوبه مجلس است

معاون وزیر کشور: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار مصوبه مجلس است    به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار تصویب در صحن مجلس است که در صورت اجرا، بسیاری از مشکلات و مسایل استخدامی شهرداری‌های کشور به صورت کلی برطرف خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر کشور:

آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار مصوبه مجلس است   

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار تصویب در صحن مجلس است که در صورت اجرا، بسیاری از مشکلات و مسایل استخدامی شهرداری‌های کشور به صورت کلی برطرف خواهد شد.

مهدی جمالی‌نژاددر مورد موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها بیان کرد: تبدیل وضعیت شاغلان شهرداری‌های کشور قرار بود سال گذشته صورت پذیرد که عملی نشد.

وی با اشاره به پیچیدگی این اقدام یادآور شد: در سال‌های گذشته حدود پنج بار در زمینه تبدیل وضعیت شاغلان شهرداری‌ها در وزارت کشور اقداماتی انجام شد اما در مرحله پایانی و در زمان پیش از برگزاری آزمون‌های مربوطه، دیوان محاسبات اداری آیین‌نامه‌های مربوط به این تبدیل وضعیت را لغو کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: چندی پیش آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها را که بسیاری از مشکلات پیش‌رو برای تبدیل وضعیت کارکنان شاغل در این نهاد را برطرف می‌کند، تهیه کرد و برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده شد.

وی گفت: آیین‌نامه مورد اشاره پس از تصویب در این کمیسیون، به تصویب هیات دولت و نیز کمیسیون اجتماعی مجلس رسید و اکنون به صحن علنی مجلس رسیده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: اگر این آیین‌نامه در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد، بسیاری از مشکلات، معضلات و مسایل استخدامی شهرداری‌های کشور به صورت کلی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اقدامی تا زمان برطرف شدن مشکل تبدیل وضعیت کارکنان شاغل در شهرداری‌های کشور از طریق تصویب این آیین‌نامه تشریح کرد: ۲ بخشنامه از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده است تا امنیت شغلی برخی از شاغلان شهرداری‌ها را که شاخص‌های لازم برای تبدیل وضعیت دارند، تامین شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد: مسایل آیین‌نامه استخدامی در بازه زمانی ۲ ماه آینده برطرف و مشکلات این قشر از کارمندان کشور رفع شود.  

۲۰ هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال از مجموع ۸۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال‌جاری به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: بیش از ۷۹ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شامل اتوبوس و تاکسی، بسیار فرسوده و نیازمند نوسازی و بازسازی است.

جمالی‌نژاد بیان کرد: تاکنون نشست‌های گوناگونی برای برطرف کردن این مشکل برگزار شده است و از اوراق مشارکت سال‌جاری، مبلغ قابل توجهی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ هزار میلیارد ریال نیز برای حمل و نقل ریلی و حمل و نقل عمومی کشور در سال آینده پیش‌بینی شد و تلاش بر این است که میزان قابل توجهی از آن به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها سوق داده شود تا بتوانیم این ناوگان را جوان‌سازی کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: اقدام‌، پشتیبانی و حمایت خوبی در حوزه ناوگان تاکسی کشور هم انجام شده است که امیدواریم با مجموعه این اقدام‌ها بتوانیم به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور کمک کنیم.

وی تصریح کرد: استقبال و رغبت مردم از حمل و نقل عمومی کشور پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، به مراتب افزایش پیدا کرده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: مسایلی که شهرداری‌ها در سال ۹۷ با آن روبه‌رو بودند، در سال‌جاری و سال آینده شاهد نخواهند بود زیرا احکامی برای ارتقای درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصویب شد.

وی افزود: مبالغی از عوارض سوخت در تبصره ۲ ماده ۳۹ پرداخت می‌شد که در سال‌جاری و سال آینده هم از آن بهره‌مند خواهند شد.

به گفته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، احکام و موارد بسیاری برای پشتیبانی و حمایت از شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری‌های کوچک و میانی در شرایط سخت اقتصادی دیده شده است.

وی تاکید کرد: جز قوانینی که در مورد  اهمیت ارتقای شغلی دهیاران در سال گذشته تصویب شد و جایگاه دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه‌های اجرایی تا حدی ارتقا داد، تلاش کردیم که از عوارض سوخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کنیم.

جمالی‌نژاد یادآور شد: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و باید به دنبال منابع درآمدی پایدار باشند که این موضوع در لایحه درآمدهای پایدار که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، دیده شده است.

بر اساس آمارها نزدیک به یک‌هزار و ۲۵۰ شهرداری در کشور وجود دارد که از این تعدادریال یک‌هزار و ۱۰۰ شهرداری با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر، هشت شهرداری دارای جمعیت بالای یک میلیون نفر و کلان‌شهر هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.