تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 27731

ابراز تمایل نیجریه برای واردات سنگ گرانیت از ایران

ابراز تمایل نیجریه برای واردات سنگ گرانیت از ایران

در نشست سفرای ایران و نیجریه با فعالان صنعت سنگ اصفهان عنوان شد: ابراز تمایل نیجریه برای واردات سنگ گرانیت از ایران به گزارش دنیای اسرار:نخبگان و فعالان اقتصادی حوزه سنگ ساختمانی اصفهان با سفرای ایران و نیجریه دیدار و گفت‌و‌گو کردند. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «سلیمان یاکوبو سنتورکی» سفیر نیجریه در

Print Friendly, PDF & Email

در نشست سفرای ایران و نیجریه با فعالان صنعت سنگ اصفهان عنوان شد:

ابراز تمایل نیجریه برای واردات سنگ گرانیت از ایران

به گزارش دنیای اسرار:نخبگان و فعالان اقتصادی حوزه سنگ ساختمانی اصفهان با سفرای ایران و نیجریه دیدار و گفت‌و‌گو کردند. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «سلیمان یاکوبو سنتورکی» سفیر نیجریه در ایران نیجریه را بازارمهمی در آفریقا دانست و گفت: این کشور با ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت از ظرفیت‌های تولیدی زیادی برخوردار است. وی افزود: درحوزه سنگ ما علاوه بر تمایل برای واردات سنگ ایرانی خواستار ورود تکنولوژی فرآوری و ماشین آلات ایران در این حوزه به کشورمان هستیم.
یاکوبو سنتورکی تاکید کرد منابع زیاد نیجریه درحوزه معدن به دلیل عدم وجود تکنولوژی موردنیاز آن بلا استفاده مانده است.
سفیرنیجریه در کشورمان تشکیل کمیسیون مشترک تجاری بین دوکشور را فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های حوزه معادن ایران به نیجریه دانست و ابراز امیدواری کرد این کمیسیون تا پایان سال تشکیل شود.
وی ایجاد خط هوایی بین ایران و لاگوس نیجریه به عنوان قطب صنعتی این کشور را نیز در افزایش تبادلات تجاری طرفین موثر دانست.
یاکوبو سنتورکی سنگ گرانیت را نیاز اصلی نیجریه عنوان نمود و با بیان اینکه تنها یک شرکت فرآوری سنگ در نیجریه قراردارد از نیاز به همکاری با شرکت‌های ایرانی در این زمینه خبر داد.
وی با اشاره به رفع مشکلات مربوط به دریافت ویزای نیجریه از طریق سفارت ایران، توصیه کرد برای اعتبارسنجی شرکای تجاری در این کشور از طریق سفارت اقدام بشود.
«محمد علی‌بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه نیزآغازمراودات اتاق بازرگانی با آفریقا را نوید بخش شروع تعاملات تجاری ایران با کشورهای بیشتری دانست.
 وی تنها راه موفقیت ایران در آفریقا را شکستن تابو این مراوده وآشنایی تجار و فعالان اقتصادی ایرانی با بازار این کشور بیان کرد.
سفیرکشورمان درنیجریه افزایش تبادلات تجاری با آفریقا را موجب فعال شدن کشتیرانی و رفع مشکلات حمل و نقل کالا بیان کرد.
همچنین احمدپزنده، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ازعزم جدی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای ایجاد تبادلات تجاری در حوزه‌های مختلف میان تجار اصفهانی و نیجریه‌ای خبر داد و خواستار انجام اقدامات تسهیلی درحوزه حمل و نقل و تبادلات مالی طرفین از سوی سفارت نیجریه درایران شد.   
احمدرضا بصیری، مشاورکمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیزهدف از برگزاری این نشست را ابراز تمایل سفیر نیجریه به برگزاری نشستی با نخبگان حوزه فراوری وصنعتگران سنگ ساختمانی طی سفر به اصفهان عنوان کرد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی پیرامون نمایشگاه سنگ ورونا پرداخت و از حضور فعالان معدنی کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و وجود تقاضا برای سنگ‌های ایرانی در بازارجهانی را خبری خوش برای کشورمان دانست.
بصیری با بیان اینکه بازارهای اروپایی به شدت تشنه هستند دلیل این امر را آغاز حرکت چین ستیزی در دنیا، ایجاد جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین و افزایش هزینه کرایه حمل کالا بیان و تاکید کرد این شرایط فرصت مغتنمی برای عرضه محصولات ایرانی به بازارجهانی به ویژه گرانیت و بازالت است.
مشاور کمیسیون معادن عدم تناسب قیمت‌های سنگ و فراورده‌های معدنی ایران با قیمت‌های جهانی و افزایش بی رویه کرایه حمل را عمده مشکل صادرات این حوزه بیان و تاکید کرد: قطعا ایجاد ساز و کار کاهش کرایه حمل از مسئولین دولتی یک مطالبه عمومی است.
حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره  به ذخایر معدنی نیجریه و توان فنی تخصصی کمیسیون و نیز با توجه به تفاهم نامه با سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور، از اعلام آمادگی این کمیسیون برای ورود به مباحث اکتشافات زمین شناسی در این کشور خبرداد.
در پایان این نشست به سئوالات فعالان صنعت سنگ اصفهان از سوی سفرا پاسخ داده شد.
تفاهم‌نامه همکاری برای مطالعات اکتشافی مواد معدنی نیجریه با همکاری و مشارکت سازمان زمین شناسی کشور بر اساس تفاهمی که کمیسیون منعقد نموده است، برگزاری نمایشگاه اختصاصی مواد معدنی و سنگ در لاگوس، تسهیل شرایط دریافت ویزا برای تجار اصفهانی، رایزنی برای برقراری سرویس کشتیرانی به نیجریه از جمله موارد مورد تاکید دوطرف در این جلسه بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.