تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر : 10120

ابلاغ احکام هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهر اصفهان

ابلاغ احکام هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهر اصفهان

ابلاغ احکام هیات اجرایی  بازآفرینی محله های هدف شهر اصفهان  به گزارش دنیای اسراربه نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در نشستی که با حضور محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، عباس رضایی استاندار اصفهان ، حجت اله غلامی  معاون هماهنگی امور عمرانی

Print Friendly, PDF & Email

ابلاغ احکام هیات اجرایی  بازآفرینی محله های هدف شهر اصفهان 

به گزارش دنیای اسراربه نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در نشستی که با حضور محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، عباس رضایی استاندار اصفهان ، حجت اله غلامی  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، حمیدرضا فولاد گر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان و قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان  در استانداری برگزار گردید مسائل اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری  مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت .

محمد پژمان معاون وزیر راه وشهرسازی در این جلسه در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان گفت :  هر سیاست و هر آمال و آرزو اگر ساختار لازم برای آن فراهم نگردد به موفقیت نمی رسد  ودر رابطه با بازآفرینی  باید خود مردم رابرای تغییر سرنوشت و وضعیتشان حساس کرد تا به میدان بیایند و در این راه تلاشکنند.

وی ادامه داد : متن و محور کار بازآفرینی جزء مسولیت های مدیریت شهری است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و روند کند تخصیص اعتبار، مدیران شهری باید درگیر این موضوع باشند .

پژمان افزود :  سازوکارهای طولانی و بروکراتیک امروزه در حوزه بازآفرینی بیشترین انرژی را از دستگاه های کشور می گیرد  لذا هیاتی اجرای متشکل از معاون عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار در شهر اصفهان با هدف راهبری اجرای بازآفرینی محله های هدف ، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در اجرای برنامه ها شکل می گیرد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : باید به مقامات انسانی باور داشت و به نماینده عالی دولت اعتماد و تکیه کرده و به مدیریت شهر که در متن و محور اتفاقات شهری است اعتقاد داشته و اختیارات لازم داده شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تشکیل این هیات اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران تمام اختیارات و امکانات را در حد بضاعت در اختیار این هیات می گذارد و تمام تصمیمات این هیات لازم الاتفاق و لازم الجرا هستند و عالیترین مقامات تصمیم گیر در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان اعضای این هیات می باشند.

پژمان گفت : بافت ناکارآمد شهری اصفهان چیزی در حدود ۱۴ هزار هکتار است و از آنجایی که نمی توان بازآفرینی همه آن را به یکباره انجام داد باید اولویت را بر روی پروژه های نیمه تمام و همچنین پروژه های اولویت داری که در طول یک سال به بهره برداری می رسند قرار داد.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت : اصل این دیدگاه و سیاست واگذاری اختیارات به استان خوب است و امیدواریم این نشست ها جنبه عملی پیدا کرده و فقط مختص به شهر اصفهان نباشد و کل استان را در بر گیرد و همچنین فاکتور زمان در آن نادیده گرفته نشود  .

حجت اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان گفت : مقدمات کار برای شروع پروژه های عمرانی در بافت فرسوده شروع شده است و در اولین قدم بافت های فرسوده در سطح استان شناسایی و شهر به شهر تقشه های آن تهیه و در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده تا بتوان از امکانات و مزایای بازآفرینی شهری برای آنها استفاده نمود .

وی گفت : نزدیک به ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد و میتوان در راستای هر شهر پروژه ای را تعریف کرد و باید در کنار امکاناتی که شرکت بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی به استان می دهد خود استان نیز در راستای درآمدزایی پروژه ها پیش برود .

غلامی افزود: به صورت نمونه چند نقطه از شهر اصفهان برای شروع کار در دستورکار قرار گرفته که شامل محله همت آباد ، محله زینبیه و دو محله سودان و باتان که از محلات بسیار فقیر نشین حاشیه شهر اصفهان هستند ، می باشند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد : باید در راستای بازآفرینی شهری با محوریت استانداری و اختیار هیات اجرایی ، اراضی مازاد دستگاه های دولتی در محدوده شهرها در اختیار هیات اجرایی قرار بگیرد .

حجت اله غلامی در رابطه با بازآفرینی کارخانه ریسباف گفت : این کارخانه به مساحت ۷۳ هزار متر مربع در بهترین نقطه اصفهان واقع شده و

 برای استفاده از این مکان شورای راهبری تشکیل شده و همچنین مسابقه ای برگزار شده که نفرات اول تا سوم آن نیز مشخص شده است .

غلامی گفت : کارخانه ریسباف تنها کارخانه صنایع نساجی باقی مانده است و باید فضای مورد استفاده آن یک فضای زنده و درآمد زا برای شهر باشد .

گفتنی است در این نشست احکام هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهراصفهان به معاون عمرانی استانداری ،مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار اصفهان اعطا شد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.