تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 18162

ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده.

ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد: ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده. به گزارش دنیای اسرار: حمید زادبوم در نشست بررسی آخرین تحولات تجاری و توسعه صادرات در دوران پسا کرونا، از ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت تسهیل و رفع تعهدات ارزی طی هفته

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده.

به گزارش دنیای اسرار: حمید زادبوم در نشست بررسی آخرین تحولات تجاری و توسعه صادرات در دوران پسا کرونا، از ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت تسهیل و رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده توسط معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد .

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت :بر اساس این دستورالعمل مقرر گردیده است ،صادر کننده صرفاً به میزان ارزش افزوده کالای صادراتی تعهد ارزی نزد بانک مرکزی داشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط صندوق ضمانت صادرات در سال جاری به مراتب بهتر از سال قبل است و در قالب بسته حمایتی صادرات در دو بخش تسهیلات ریالی و مشوق های صادراتی از صادرکنندگان حمایت جدی خواهد کرد .
وی نیازهای ارزی کشور را الزامی برای توسعه صادرات دانست و افزود : برای تحقق این هم، نیاز است واردات غیر ضروری محدود شود که این موضوع بحمدالله در حال انجام است.حمید زادبوم در پاسخ به ایجاد میزهای مشترک در کشورهای همسایه گفت: ایجاد این میز ها مستلزم هماهنگی با امور بین الملل اتاق ایران است زیرا اتاق ایران حضور اتاق های مشترک را در این خصوص مد نظر دارد لیکن سایر اتاق ها هم می توانند در این مورد نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به جهش تولید به عنوان شعار سال ۹۹ اظهار داشت :اتاق بازرگانی اصفهان برای تحقق شعار سال ،در ابتدا به عنوان مشاور قوا گزارشات کارشناسی و دقیقی را از تبعات کرونا بر اقصاد کشور تهیه و به دولت تقدیم نمود و در ادامه با تشکیل تیم های شتاب دهنده صادرات تحت عنوان ماراتن صادرات، ایجاد سرای نوآوری و تمرکز بر بازار کشورهای همسایه به عنوان اهداف صادراتی در شرایط تحریم و کرونا خط مشی خود را برای جهش تولید و صادرات در سال ۹۹ تبیین نمود.
مسعود گلشیرازی از رئیس کل سازمان توسعه تجارت خواست تا رفع تعهدات ارزی فعالان اقتصادی به طور جدی مورد توجه و مداقه قرار گیرد تا روند صادرات غیر نفتی کشور در این برهه حساس بیش از پیش تسهیل گردد.

فرشته امینی ،عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست گفت: کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تصمیم به راه‌اندازی میزهای کاری سه کشور عراق ،افغانستان و سوریه در اتاق اصفهان را با حضور و پاسخگویی کارشناسان بومی این کشورها دارد .و به همین ترتیب از سازمان توسعه تجارت انتظار و تقاضا دارد که شرایطی را فراهم نماید تا در میزهای متناظر، نماینده اتاق اصفهان در این کشورها حضور داشته باشد و این ارتباط موثر بتواند باعث رشد صادرات بین کشورهای مذکور در کوتاه مدت گردد.

رئیس کمسیون تجارت و خدمات اتاق اصفهان در این نشست با تبیین برنامه‌های کمیسیون در سال جاری گفت: ما در اتاق اصفهان میز کشورهای همسایه را ایجاد کرده‌ایم لیکن برای سرعت بخشیدن به این حرکت و دستیابی به نتایج مطلوب نیاز است میز های مشابه در کشور های متناظر فعال شوند.

احمد پزنده اظهار داشت: حمایت سازمان توسعه تجارت از اقدامات  اتاق بازرگانی قطعاً سرعت افزایش صادرات به این کشورها را چند برابر خواهد کرد.

در ادامه این نشست مجازی رئیس کل سازمان توسعه تجارت کشورمان به پرسش‌های حاضرین پاسخ داد و پیرامون مسائل حوزه صادرات و واردات با فعالان اقتصادی اصفهان به گفتگو پرداخت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.