تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر : 18592

اتاق ایران در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کند

اتاق ایران در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کند

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل شورای مهارت در استان اصفهان خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتاق ایران و اتاق‌های استان از مهم‌ترین نهادهای خصوصی مورد حمایت دولتی هستند که می‌توانند در زمینه مهارت آموزی نقش‌آفرینی کنند و مهارت

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل شورای مهارت در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتاق ایران و اتاق‌های استان از مهم‌ترین نهادهای خصوصی مورد حمایت دولتی هستند که می‌توانند در زمینه مهارت آموزی نقش‌آفرینی کنند و مهارت همه جانبه را اساس دست‌یابی به کار باثبات و موثر قرار دهند.

نیازمند بازنگری در حوزه مهارت آموزی هستیم

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:
آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ما مدعی کار کردن درمسیر مهارت آموزی هستیم درحالیکه خالی از اشکال ایفای این نقش هم نیستیم.
وی افزود: ما هم نیازمند به بازنگری در حوزه مهارت آموزی هستیم تا از عهده پاسخ به زمان برآییم چون اساس کار صنایع و تکنولوژی متفاوت است.

بخش خصوصی را نهادی صالح می‌دانیم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عمده سرمایه‌گذاری و واگذاری امروز با بخش خصوصی است و دولت نیز موظف به واگذاری و ایجاد فرصت مناسب برای بخش خصوصی که اتاق اصناف و اتاق تعاون نماینده آن هستند است.
علی اوسط هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: ما رسما اعلام می‌کنیم که بخش خصوصی، اتاق ایران و اتحادیه تعاونی‌های برآمده از اراده اعضای این نهادها را صالح می‌دانیم و مهارت و صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها را باور داریم و کار آموزش و آزمون این نهادها را رسمیت می‌بخشیم.

تشکیل شورای مهارت در کشور

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای اولین بار در سطح کل کشور، شورای مهارت به ریاست استانداران در حال شکل‌گیری است.
وی همچنین افزود: ما به مهارت بر پایه‌ی استعداد جامع می‌اندیشیم و مهارت جامع محور را از موارد استراتژیک میدانیم.

واگذاری سه سطح مهارت به بخش خصوصی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: براساس قانون شورای عالی مهارت مصوبه سال ۹۶، هشت سطح مهارت از کارگر ماهر تا دکترای مهارت پیش بینی شده است که سه سطح اول مهارت آموزی را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

ره آورد سفر به قطب صنعتی کشور

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشورگفت: نگاه اول ما به اصفهان، ایجاد یک مرکز صلاحیت حرفه‌ای در استان است.
وی ادامه داد: اصفهان قطب گردشگری کشور است که درصدد هستیم برای تنوع گردشگری، بومگردی را در استان در کنار هتل‌ها توسعه دهیم.
علی اوسط هاشمی در ادامه از تنظیم سند راهبری در زمینه مهارت آموزی با مشارکت همه نقش‌آفرینان در زمینه تولید، سرمایه و متولیان بخش صنعت و کشاورزی و همچنین ایجاد دپارتمان‌های تخصصی در استان همچون دپارتمان تخصصی نساجی، معدن، گردشگری و معماری سنتی خبر داد.
همچنین برگزاری مسابقات المپیاد مهارت‌آموزی در سطح ملی، آسیایی و جهانی با توجه به آمادگی استان برای میزبانی آن از جمله مواردی بود که معاون تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به آن‌ها اشاره کرد.

اولویت شماره یک سازمان فنی حرفه‌ای کشور در سال ۹۹

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اولویت ما در سال ۹۹، پرداختن به موضوع روستاها، عشایر و کشاورزی در کنار مهارت‌آموزی در زمینه‌ی دریا، بنادر، ساحل و صیادی است و به استان‌های مهاجر فرست که در زمینه مهارت‌آموزی ضعیف هستند و نرخ آمار بیکاری بالایی دارند توجه ویژه‌ای داریم تا به یک عدالت آموزشی در حوزه مهارت‌آموزی دست یابیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.