تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 16602

اجرای بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه

اجرای بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه

اجرای بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه به گزارش دنیای اسرار:به‌منظور تحقق هرچه بیشتر اهداف فولاد مبارکه در توسعۀ متوازن و ارتقای دستاوردهای زیست‌محیطی طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در این شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال و ۱۸ میلیون یورو عملیاتی شده است. این مطلب

Print Friendly, PDF & Email

اجرای بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه

به گزارش دنیای اسرار:به‌منظور تحقق هرچه بیشتر اهداف فولاد مبارکه در توسعۀ متوازن و ارتقای دستاوردهای زیست‌محیطی طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۰ پروژۀ زیست‌محیطی در این شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال و ۱۸ میلیون یورو عملیاتی شده است.

این مطلب را حسین مدرسی‌فر  مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: این شرکت با تولید حدود نیمی از تولید فولاد کشور، همواره توسعۀ متوازن را به‌موازات افزایش ظرفیت تولید در دستور کار خود داشته و در حوزۀ محیط‌زیست نیز به‌عنوان اولویت شرکت و مطابق با شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است.
وی با تأکید بر این‌که فولاد مبارکه به‌عنوان اولین مجتمع بزرگ صنعتی کشور در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهی بین‌المللی ISO 14000  شد، گفت: شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۸۹ علاوه‌بر عضویت در برنامۀ پایش گازهای گلخانه‌ای انجمن جهانی فولاد، برندۀ جایزۀ انجمن جهانی انرژی، مدیریت سبز اروپا، مدیریت انرژی و مدیریت پسماند شده است.
مدرسی‌فر تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه اهداف کلان حوزۀ زیست‌محیطی شرکت را به این شرح ترسیم کرده است: کاهش مصرف منابع آب و انرژی؛ کاهش مصرف آلاینده‌ها و جایگزینی مواد مخرب محیط‌زیست؛ حفظ و نگهداری فضای سبز موجود؛ کاهش تولید، تفکیک و بازیافت ضایعات و حرکت به‌سوی صنعت پاک؛ همکاری و تعامل با سازمان‌ها، تشکل‌ها و مراجع نظارتی جهت مشارکت در فرهنگ‌سازی عمومی کنترل‌های زیست‌محیطی به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت؛ اجرای پروژه‌های متعدد به‌منظور کاهش حداکثری مصرف آب و دست‌یابی به رکورد کمترین میزان مصرف آب به ازای هر تن تولید در سال ۱۳۹۷ (۲٫۷ مترمکعب برتن تولید).
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: از بدو تأسیس این شرکت راهبردهای اساسی در بخش محیط‌زیست ترسیم شده است. به همین منظور سرمایه‌گذاری مناسب در به‌کارگیری تجهیزات به‌روز به‌منظور بهبود شرایط زیست‌محیطی خطوط تولید صورت گرفته و در اهداف سالانه شرکت، شاخص‌ها و مباحث زیست‌محیطی تدوین‌ و به‌صورت آبشاری توزیع و عملیاتی شده‌اند. ضمن این‌که تدوین برنامه‌ها و اهداف واحدها با در نظر گرفتن اولویت‌های زیست‌محیطی انجام گرفته است.
وی با بیان این‌که تاکنون تجارب و دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه به‌خوبی با سایر شرکت‌های مشابه شرکت به اشتراک گذاشته شده است، گفت: در ادامۀ این رویکرد، فولاد مبارکه همچنان آمادۀ هرگونه همکاری با این عزیزان است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.