تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 30609

اجرای شبکه فاضلاب در اردستان با مشارکت شهرداری

اجرای شبکه فاضلاب در اردستان با مشارکت شهرداری

برای اولین بار در منطقه اردستان صورت گرفت؛ اجرای شبکه فاضلاب در اردستان با مشارکت شهرداری به گزارش دنیای اسرار:برای اولین بار اجرای شبکه فاضلاب در شهرک ۲۰۹ اردستان با مشارکت شهرداری و یکی از خیرین عملیاتی شد. مدیر آبفای اردستان اعلام کرد: اجرای پروژه شبکه فاضلاب شهرک ۲۰۹ اردستان به طول ۱۴۰۰ متر اواسط

Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در منطقه اردستان صورت گرفت؛

اجرای شبکه فاضلاب در اردستان با مشارکت شهرداری

به گزارش دنیای اسرار:برای اولین بار اجرای شبکه فاضلاب در شهرک ۲۰۹ اردستان با مشارکت شهرداری و یکی از خیرین عملیاتی شد.

مدیر آبفای اردستان اعلام کرد: اجرای پروژه شبکه فاضلاب شهرک ۲۰۹ اردستان به طول ۱۴۰۰ متر اواسط شهریور آغاز شد و پیش بینی می شود این پروژه تا روزهای پایانی مهر ماه به اتمام برسد.

رضا دهقانی به ضرورت اجرای شبکه فاضلاب در منطقه شهرک ۲۰۹ پرداخت و اظهار داشت: این شهرک در بالادست چاه شماره یک ،که یکی از منابع مهم تامین کننده آب شرب اردستان است قرار دارد، در نتیجه عدم اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه باعث آلودگی منابع آب های زیر زمینی می شود.

مدیرآبفای اردستان با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ درصدجمعیت شهر اردستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند عنوان کرد: از سال ۱۳۷۶ تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردستان اجراء شده است، این درحالیست که می توان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سایر دستگاه ها اجرای شبکه فاضلاب در شهر اردستان را تکمیل نمود.

دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب به مشترکین در شهر اردستان واگذار شده تصریح کرد: اگر ۱۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری شبکه فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی در شهرک هایی با تراکم ۷۰ درصد به بالا اجرایی شود می توان ۷۰۰ فقره دیگر انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار کرد.

وی با بیان اینکه فاز یک تصفیه خانه فاضلاب اردستان در سال ۱۳۸۵ در مدار بهره برداری قرار گرفت خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۱۴لیتر درثانیه میزان پساپ تولیدی در اردستان است که این میزان پساب برای بیابان زدایی در این منطقه کویری استفاده می شود اما طبق مطالعات صورت گرفته ظرفیت تولید پساب در اردستان ۸۵ لیتر درثانیه برآورد شده است.

مدیرآبفای اردستان تکمیل شبکه فاضلاب در این منطقه را ضروری برشمرد و عنوان کرد: منطقه اردستان دارای ۶۴ رشته قنات است که یکی از تامین کننده های اصلی آب کشاورزی به شمار می آیند و بعضی از این قنوات برای تامین آب شرب مردم در فصول گرم سال نیز استفاده می شود.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.