تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۶
کد خبر : 13850

اجرای طرح یکسان سازی نشانی منازل در اصفهان

اجرای طرح یکسان سازی نشانی منازل در اصفهان

اجرای طرح یکسان سازی نشانی منازل در اصفهان مدیرکل پست استان اصفهان: طرح جی نف در استان اصفهان به منظور یکسان سازی نشانی منازل مسکونی شهروندان اجرا می‌شود. به گزارش دنیای اسرار:حمید باقری با بیان اینکه در سال ۹۵ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی پست به یک شرکت ملی تبدیل شد و وظایف جدیدی را

Print Friendly, PDF & Email


اجرای طرح یکسان سازی نشانی منازل در اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان: طرح جی نف در استان اصفهان به منظور یکسان سازی نشانی منازل مسکونی شهروندان اجرا می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار:حمید باقری با بیان اینکه در سال ۹۵ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی پست به یک شرکت ملی تبدیل شد و وظایف جدیدی را بر عهده گرفت اظهار کرد: در تعریف جدید «هر چیز قابل ارسال فیزیکی و مجازی که دارای نشانی گیرنده و فرستنده باشد» مرسوله پستی محسوب می‌شود.
وی تنظیم راهبردها، سیاست‌ها و اهداف کلان و برنامه‌های اجرایی شرکت پست، جهت بهبود و توسعه خدمات پایه پستی و خدمات غیرپایه پستی در مناطق محروم کشور از وظایف شرکت ملی پست ایران عنوان کرد.
مدیر کل اداره پست استان اصفهان دقت، سرعت و امنیت را سه رکن اصلی برنامه‌های اداره پست دانست و افزود: در اساسنامه جدید استطاعت‌پذیری نیز به آن‌ها اضافه‌شده تا افراد و سازمان‌های بیشتری از خدمات این شرکت استفاده کنند.
وی در خصوص سرویس‌هایی که به مردم در اداره پست استان ارائه می‌شود گفت: این سرویس‌ها شامل ارسال عادی، سفارشی، پیشتاز، امانت، ویژه، جواب قبول، مستقیم و دو قبضه است.
به گفته باقری سازمان‌های امور مالیاتی، املاک و مستغلات کشور، ثبت شرکت‌ها، صندوق بازنشستگی و ثبت‌احوال از جمله استفاده‌کنندگان خدمات پست و صدور فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح، سامانه آنی‌یاب و سامانه جامع تاکسیرانی از جمله خدمات الکترونیکی شرکت پست به سازمان‌ها است.
وی افزود: رهگیری مرسولات خارجه، مرسولات سازمانی، وب آگهی، چاپ و ارسال کارت پستال، تمبر یادبود و تمبر اختصاصی، پست الکترونیکی، اعتبارسنجی نشانی ایرانیان و صندوق پستی مجازی از جمله خدمات پست به عموم مردم است.
مدیر کل پست استان به ترافیک ۱۱ میلیون ۲۹۴ هزار و ۸۰۱ مرسوله پستی در استان در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره و تشریح کرد: ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ مرسوله از استان صادره و پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۵ مرسوله در این مدت وارد این منطقه شده است.
وی با بیان اینکه روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است ابراز داشت:۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند.
باقری با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است اضافه کرد: اکنون هر واحد پستی در استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می دهد.
وی پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۲ کیلومترمربع عنوان و افزود: در کشور این رقم به ۱۱۵ کیلومتر مربع است و سطح دسترسی مردم استان به خدمات پستی از نظر جمعیتی و مساحتی به نسبت خوب است.
مدیر کل اداره پست استان اصفهان با بیان اینکه پست استان با ۶۰۲ نفر کارکنان سهم ۵ درصدی از شبکه پستی دارد گفت: ۴۳ درصد کارکنان این سازمان در بخش نامه‌رسانی فعالیت می‌کنند و برای ۱۰۶۰ نفر نیز در بخش غیردولتی اشتغال ایجاد شده است.
وی به ایجاد اشتغال در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال برای یک‌هزار و ۶۰ نفر به صورت مستقیم در بخش غیر دولتی پست استان و از طریق پیمانکاری اشتغال ایجاد شده است.
باقری افزود: با توجه به موقعیت استان و قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب اصفهان با ۱۰ استان مبادله پستی دارد و بعد از تهران بزرگ‌ترین مرکز مبادله کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل پست استان اصفهان به هزینه سه میلیارد ریالی برای خطوط پستی استان به صورت ماهیانه اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی در اختیار داریم و روزانه دست کم ۲ بار مبادله پستی با شهرستانهای استان انجام می شود و روستاهای استان هم دست کم سه مرتبه مبادله پستی با مراکز شهرستانها انجام می‌دهند.
وی راه‌اندازی نخستین دفتر تخصصی بسته‌بندی صنایع دستی در میدان امام اصفهان، بستن تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در خصوص ایجاد بستر مناسب برای فروش تولیدات مددجویان و کسب رتبه دوم کشوری در شاخص‌های کیفی را از اقدامات این اداره کل برشمرد و خاطر نشان کرد : در راستای حمایت از تولید داخل خدمتی ویژه برای ارسال چهار محصول راهبردی استان ایجاد کرده‌ایم و تولیدکنندگان و مردم می‌توانند با ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف درهزینه پستی گز اصفهان ، عسل خوانسار، سیب سمیرم و عرقیجات کاشان را به سایر نقاط ارسال کنند.
باقری با اشاره به اینکه تعداد فروشگاه‌های خرید اینترنتی استان در ۶ ماه نخست امسال به ۳۶۱ مورد رسید اظهار کرد: تعداد این فروشگا‌ه‌ها نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته و همچنین واردات مرسوله خرید و فروش اینترنتی به استان در این مدت ۲۲۶ هزار و ۹۳۱ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد کرده است.
وی به طرح جی نف اشاره و تشریح کرد: جی نف در استان به منظور یکسان سازی نشانی منزل مسکونی شهروندان اجرا می شود.این طرح سبب می شود که نوشتن آدرس بر اساس کُد پستی ۱۰ رقمی صورت بگیرد و شهروندان بتوانند از کد پستی ۱۰ رقمی که تنها مشخص کننده محل سکونت فرد است، بهره مند شوند.
مدیر کل اداره پست استان اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۳ درصد اماکن شهری و ۴۶ درصد اماکن روستایی استان دارای پلاک پستی ۱۰ رقمی هستند و این پلاک در سایر اماکن نصب نشده است گفت: بر اساس قانون تعیین کد پستی ۱۰ رقمی برای همه اماکن شهری و روستایی از وظایف این نهاد است اما ساخت و نصب این پلاک ها از وظایف شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری هاست.
وی به ورود روزانه چهار هزار گذرنامه به استان اشاره کرد و افزود: به مناسبت برگزاری مراسم اربعین این تعداد گذرنامه وارد استان می‌شود و نامه رسان‌ها هم موظفند این گذرنامه‌ها را در همان روز توزیع کنند.
باقری با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت هوشمند ملی در باجه‌های پستی استان معطل مانده و آماده تحویل به شهروندان است اظهار کرد: پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی به پست، پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحد پستی به متقاضی ارسال می‌شود و با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، این تعداد کارت در باجه‌های پستی استان معطل مانده است.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.