تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 19326

اجرای پایلوت کشوری نصب کنتورهای هوشمند آب  در روستای چم اصفهان

اجرای پایلوت کشوری نصب کنتورهای هوشمند آب  در روستای چم اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفا برآن و کراج در اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور پروژه ی قرائت از راه دور از طریق کنتورهای هوشمند آب، در روستای چم اصفهان عملیاتی شد. صالح سلمانی اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند را در افزایش بهره وری بسیار موثر دانست و اعلام کرد: هم اکنون قرائت کنتور

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفا برآن و کراج در اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور پروژه ی قرائت از راه دور از طریق کنتورهای هوشمند آب، در روستای چم اصفهان عملیاتی شد.

صالح سلمانی اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند را در افزایش بهره وری بسیار موثر دانست و اعلام کرد: هم اکنون قرائت کنتور ۸۳ مشترک آب در روستای برآن از طریق کنتورهای هوشمند انجام می گیرد که این امر به صورت آنلاین و بدون دخالت نیروی انسانی، با دقت و سرعت  بالایی صورت می پذیرد.

وی به مزیت های اجرای نصب کنتورهای هوشمند آب پرداخت و تصریح کرد: حذف هزینه اعزام کنتور خوان، عدم حضور اکیپ های قطع و وصل، عدم بروز خطاهای انسانی در خواندن نمراتور کنتور و در نهایت قرائت آنلاین کنتور برخی از مزیت های اجرای این پروژه است.

مدیرآبفا برآن و کراج به دیگر قابلیت های اجرای این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: نمایش میزان مصرف روزانه و تجمعی، هشدار در صورت آبگرفتگی کنتور، هشدار درصورت دستکاری و یا خرابکاری کنتور، هشدار درمورد خطاهای سخت افزاری، از دیگر قابلیت های کنتورهای هوشمند آب می باشد.

سلمانی ادامه داد: کنتورهای هوشمند آب به صورت آنلاین اطلاعات مشترکین شامل مشخصات مالک، شماره اشتراک و کد اشتراک را به نمایش می گذارد.

وی به چگونگی قرائت کنتور از راه دور پرداخت و اظهار داشت: اطلاعات مکانیکی شمارش به اطلاعات الکترونیکی تبدیل و به وسیله بورد رادیویی که روی کنتور نصب شده از طریق سیم کارت موجود در کنتور برای گیرنده ارسال می گردد.

مدیرآبفا برآن و کراج با بیان اینکه دبی آب عبوری از کنتور و نوسانات دبی توسط کنتور هوشمند دقیق آنالیز    می شود خاطرنشان ساخت: کنتورهای هوشمند با تحلیل داده ها، نمودار مصرفی مشترک را در طول ۲۴ ساعت ترسیم می کند که این امر موجب دستیابی به اطلاعات دقیق از میزان مصرف آب مشترک در ساعات مختلف شبانه روز می شود و تحلیل نمودار مصرف آب مشترک، تاثیر به سزایی در شناسایی و کشف انشعابات غیر مجاز دارد.

وی با بیان اینکه در ورودی روستای چم، کنتور تجمعی هوشمند نصب شده است تصریح کرد: با نصب این کنتور،  دبی لحظه ای کنتور ورودی روستا و نیز دبی لحظه ای مصرف مشترکین محاسبه می شود و بدین ترتیب در ورودی روستا  به صورت آنلاین و با دقت زیاد می توان میزان هدر رفت آب را محاسبه نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.