تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 32512

احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در رم

احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در رم

مدیران «رم» پایتخت ایتالیا، از احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا: «رم» طی قرن‌های متمادی، همواره میزبان پروژه‌هایی بوده که موجب شگفتی سایر شهرهای جهان شده است. دستاوردهای بزرگ این شهر از دوران باستان تاکنون ادامه داشته و مانند الگویی برای پیشبرد سایر نقاط دنیا عمل

Print Friendly, PDF & Email

مدیران «رم» پایتخت ایتالیا، از احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا: «رم» طی قرن‌های متمادی، همواره میزبان پروژه‌هایی بوده که موجب شگفتی سایر شهرهای جهان شده است. دستاوردهای بزرگ این شهر از دوران باستان تاکنون ادامه داشته و مانند الگویی برای پیشبرد سایر نقاط دنیا عمل کرده است. معماری این شهر نیز از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود که آن را به مرکزی بسیار محبوب برای جذب گردشگران از سراسر دنیا تبدیل کرده است.

مدیران رم همواره تلاش کرده‌اند با الهام برنامه‌ریزان پیش از خود، به پیاده‌سازی پروژه‌های شگفت‌آور بپردازند و این بار از احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در شهر خبر داده‌اند تا عجایب آن را به حد کمال برسانند.

 

مزرعه خورشیدی رم برای میزبانی اکسپوی جهان در سال ۲۰۳۰ به بهره‌برداری خواهد رسید که معماران به همین منظور، ایده سهیم‌سازی تمام کشورها را در آن مورد توجه قرار داده‌اند. بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان به‌طور کاملاً پایدار و با هدف تحقق هدف صفر کربن در تمام مناطق اطراف محل اکسپو ۲۰۳۰ طراحی شده است و جالب این‌که پس از پایان نمایشگاه تمام پاویون‌های آن از قابلیت بازیافت و استفاده دوباره برای اهداف مشابه برخوردار خواهد بود.

معماری بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در رم را مهندسان شرکت معماری کارلو راتی، معمار پرآوازه ایتالیایی، به عهده گرفته‌اند و نام “پارک خورشیدی اکسپو” را برای آن انتخاب کرده‌اند. این پارک زیبا، فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع را در بر خواهد گرفت و سراسر آن را پنل‌های خورشیدی در خود محصور خواهد کرد، ضمن اینکه پوشش درختی مزرعه، نمایی جنگلی به آن خواهد بخشید.

در قلب این فضای سبز و خورشیدی یک اکوسیستم قرار خواهد گرفت که عنوان بلندترین سازه مزرعه را از آن خود خواهد کرد و وجود آن، کاهش چشمگیر دمای محیط از طریق تعریق و تبخیر را به دنبال خواهد داشت.

احداث بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در رم

فضای مزرعه خورشیدی را سه بخش اصلی یعنی شهر، پارک و بلوار در بر خواهد گرفت و سازه‌های مصنوعی و طبیعی در کنار یکدیگر، چشم‌اندازی بسیار زیبا را برای آن به وجود خواهد آورد. این مزرعه در امتداد دانشگاه دولتی تورورگاتا احداث خواهد شد و بلوار آن را پیاده‌راه‌های طولانی فرا خواهد گرفت که به تمام پاویون‌های اطراف راه خواهد داشت.

مزرعه خورشیدی رم نمونه بسیار موفقی از گسترش فضاهای سبز شهری خواهد بود و خواهد توانست به عنوان الگویی برای سایر شهرهای جهان به منظور توسعه پوشش‌های گیاهی و نصب پنل‌های خورشیدی عمل کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.