تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 26895

احیای فرهنگ غدیر وظیفه ذاتی همه مسلمانان به ویژه شیعیان است

احیای فرهنگ غدیر وظیفه ذاتی همه مسلمانان به ویژه شیعیان است

به گزارش دنیای اسرار:مدیر مخابرات منطقه اصفهان در جلسه شورای فرهنگی این مجموعه با اعلام این مطلب، گفت: طبق فرموده پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)  وظیفه ابلاغ پیام غدیر به نسل های آینده، به عهده تک تک مسلمانانی است که قلبشان برای احیای اسلام ناب محمدی می تپد و در این باب باید

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیر مخابرات منطقه اصفهان در جلسه شورای فرهنگی این مجموعه با اعلام این مطلب، گفت: طبق فرموده پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)  وظیفه ابلاغ پیام غدیر به نسل های آینده، به عهده تک تک مسلمانانی است که قلبشان برای احیای اسلام ناب محمدی می تپد و در این باب باید هر کسی به نوبه خود انجام وظیفه کند.

 اسماعیل قربانی در این جلسه که صبح امروز _ سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰_ با حضور اعضای شورای فرهنگی در ساختمان ستاد این مجموعه برگزار شد؛ ضمن تبریک عید قربان  به حضار، با اشاره به هدف اصلی واقعه غدیر، اظهار کرد: قطعا هدف از واقعه غدیر در نگاه خداوند، چیزی فراتر از سفارش به محبت حضرت امیر بوده و آن هدف والا مسئله ای به غیر از بیان مسئله ولایت و خلافت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اولاد معصومین ایشان پس از پیامبر و تشکیل حکومت عدل الهی نیست.

وی افزود: عباراتی که در آیات قرآنی برای ابلاغ پیام غدیر توسط پیامبر آمده، نشان دهنده آن است که اسلام و رسالت پیامبر بدون مسئله ولایت ناقص است و نگاهی گذرا به موضوع غدیر در آینه آیات و روایات،می تواند اهمیت پرداختن به فرهنگ والای غدیر و اشاعه آن را برای ما روشن کند.

قربانی دوری از فرهنگ ولایت را  یکی از عوامل انحطاط جوامع اسلامی دانست و بیان کرد: در هر زمان ، به هر اندازه ای که  از ولایت و تعلیمات آن فاصله گرفته ایم؛ زمینه را برای ترویج افراط و تفریط فراهم آورده ایم که نمود این مسئله را در فرق دست ساخته صهیونیست ها و استکبار جهانی نظیر داعش می توان دید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید حسن طباطبایی امام جماعت ستاد مخابرات منطقه اصفهان، نیز سخنانی را در باب اهمیت روز عرفه و اعمال این روز بزرگ ایراد نمود.

لازم به ذکر است در حاشیه این جلسه حضار به بحث و تبادل نظر پیرامون راه های پیشنهادی برای بزرگداشت ایام الله عید بزرگ غدیر پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.