تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۴
کد خبر : 13638

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی در آران و بیدگل اختصاص یافت. به گزارش دنیای اسرار، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اجرای طرح بیابانزدایی و تثبیت شن های روان، عملیات گسترده مالچ پاشی و مبارزه با حرکت

Print Friendly, PDF & Email

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی


۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابان زدایی در آران و بیدگل اختصاص یافت.

به گزارش دنیای اسرار، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اجرای طرح بیابانزدایی و تثبیت شن های روان، عملیات گسترده مالچ پاشی و مبارزه با حرکت ماسه های روان در این شهرستان گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب برای اجرای طرح های مبارزه با بیابانزایی در کشور برداشت شد که ۴۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای این طرح در شهرستان آران و بیدگل اختصاص یافت.
اسماعیل بایبوردی افزود: اجرای مالچ پاشی، بذرکاری، نهالکاری و قلمه کاری با ایجاد ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و دیگر گونه های بیابانی از فعالیت های بیابانزدایی در این شهرستان است.
وی گفت: طرح های نهالکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از سال ۸۵ در کانون های بحران منطقه شمال نصرآباد متمرکز و تا کنون نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از کانون های بحران این منطقه به جنگل دست کاشت تبدیل شده است.
بایبوردی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته، شهرستان آران و بیدگل دارای ۱۰۶ هزار هکتار کانون بحران درجه ۲ و ۳ فرسایش بادی است.
شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل با مساحت ۶۱۰ هزار هکتار حدود ۳۵ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.