تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر : 24566

اخذ گواهینامه استقرار نظام مدیریتی HSE از شرکت AFNOR فرانسه ، افتخاری دیگر برای نصف جهان

اخذ گواهینامه استقرار نظام مدیریتی HSE از شرکت AFNOR فرانسه ، افتخاری دیگر برای نصف جهان

توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان کسب شد؛اخذ گواهینامه استقرار نظام مدیریتی HSE از شرکت AFNOR فرانسه ، افتخاری دیگر برای نصف جهان به گزارش دنیای اسرار:در فرهنگ ما به موضوع ایمنی ، بهداشت و محیط زیست صرفاً از دیدگاه اقتصادی نگریسته نمی شود. براساس اعتقادات دینی و تمدن ایرانی ، رعایت ایمنی و بهداشت

Print Friendly, PDF & Email

توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان کسب شد؛
اخذ گواهینامه استقرار نظام مدیریتی HSE از شرکت AFNOR فرانسه ، افتخاری دیگر برای نصف جهان

به گزارش دنیای اسرار:در فرهنگ ما به موضوع ایمنی ، بهداشت و محیط زیست صرفاً از دیدگاه اقتصادی نگریسته نمی شود. براساس اعتقادات دینی و تمدن ایرانی ، رعایت ایمنی و بهداشت و پرهیز از خطر از جمله واجبات محسوب می شود و حفظ محیط زیست وظیفه ای ملی و دینی است. به تعبیر کلام وحی حفظ جان هر فرد با نجات همه انسانها برابر است. ( سوره مائده ، آیه ی ۳۲ ) . انسانها مجاز نیستند ایمنی خود و دیگران را به خطر بیندازند. ( سوره بقره، آیه ی ۱۹۵ ).
” سیستم مدیریت HSE ” یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در همه برنامه های توسعه ، پروژه های صنعتی و تشکیلات سازمانی بوده است. بطوریکه با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک در راستای توسعه پایدار و بهره گیری از سیستم آموزش کارآمد ، ممیزی های دوره ای و ارزیابی می توان در راستای به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط و به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناشی از کار ، گام های ارزنده ای برداشته شود.
با توجه به اینکه هر ساله حادثی ناشی از کار رخ می دهد و متاسفانه برخی از این حوادث منجر به مرگ و برخی دیگر موجب از کار افتادگی وآسیب های ناتوان کننده می گردد و ممکن است تا مدتها باقی بماند، شرکت توزیع برق استان اصفهان برآن شد تا این گواهینامه را اخذ و به این مهم دست یابد.
حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از کسب این گواهینامه اظهار داشت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و پشت سر گذاشتن یک سال سخت ،دریافت این گواهینامه را همزمان با ایام پربرکت شعبان به فال نیک گرفته و جای بسی مسرت است که تلاش های همکاران منجر به موفقیت گردید.
علاقمندان با ذکر اینکه محوریت خدمت این شرکت رساندن برق به ۲۳ شهرستان اصفهان است، تاکید کرد : باید این خدمات را ازحیث ایمن بودن ، مطابقت با محیط زیست با کمترین تهدید و مخاطرات انجام شود و سلامت افراد تضمین گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه گرفتن گواهینامه HSE نشان دهنده این است که کار در سطح بالاتری آغاز گردیده و بدان معناست که می توان صلاحیت کسب شده را در گستره و پتانسیل بیشتری استفاده کرد، تصریح کرد : کسب این گواهینامه نشان می دهد که نباید حوادث و خطرپذیری گذشته را داشت و باید کوشش شود ضعف ها و کاستی های احتمالی برطرف گردد.
علاقمندان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد :رعایت استاندارد و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست، یکی از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید بدان توجه نماید و غفلت از آن بعضاً صدمات و ضایعات جبران ناپذیری را موجب خواهد شد و چه ‌بسا زندگی فرد و حتی همکاران او را به خطر می اندازد و آسیب های فراوانی را نیز به محیط زیست وارد می سازد که خود جای تأمل بسیار است.
شرکت توزیع برق استان اصفهان برتر از دیگر استان ها
امیر فردوسی سر ممیز نمایندگی افنور فرانسه با اشاره به اینکه دستیابی به چنین جایگاهی نیازمندکار گروهی منسجم است می گوید : با توجه به اینکه این پروژه مربوط به جان انسانها و محیط زیست است ، تمامی واحدها اقدامات ارزشمندی انجام داده اند.
سرممیز نمایندگی افنور فرانسه با تاکید بر اینکه اصفهان در این طرح سرآمد و نسبت به دیگر استانها برتر است اظهار داشت : این شرکت توزیع سیستم علمی و شایسته ای را طرح ریزی کرده اند که به خوبی در حال اجرا است .
فردوسی در پایان می گوید : یکی از برنامه های قابل ستایش این شرکت که از اهداف کلان تا سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شده ،داشتن ۲۴۰۵ روز بدون حادثه است ‌، امیدکه شاهد اجرایی شدن تمامی اهداف و برنامه ریزی های علمی این شرکت باشیم.
ارتقا سطح ایمنی ،بهداشت و محیط زیست
مرتضی یوسف زاده مدیر دفتر فنی ایمنی شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار داشت : شرکت توانیر در اواخر سال ۹۶ ، تمامی شرکت های توزیع را ملزم به داشتن نظام مدیریت HSE و پیاده ساری آن نمود.
یوسف زاده شروع این طرح را از سال ۹۸ اعلام کرد و اظهار داشت : در مرحله نخست شناخت ، تدارکات ، خدمات ، دیسپاچینگ ، تعمیرات ، شناسایی نقاط ضعف و قوت انجام شد سپس دستورالعمل ها بررسی و تدوین شد ، کمیته ها تشکیل و آموزش ها اجرا گردید، ممیزی داخلی انجام شد و طی دو روز گذشته ممیزی خارجی نیز صورت گرفت که منجر به احراز گواهینامه گردید ؛، این پایش و ارزیابی طی مدت ۳ سال از طرف شرکت افنور فرانسه انجام خواهد شد .
مدیر دفتر فنی ایمنی شرکت توزیع برق استان عوامل به تعویق افتادن این امر مهم را بیماری کرونا ، شرایط بد اقتصادی و همچنین وسعت استان برشمرد و می گوید : خوشبختانه شرک توانست با همدلی به تمامی مشکلات چیره شودچرا که ارتقا سطح ایمنی ، بهداشت و محیط زیست یکی از مهمترین اهداف و دستاوردهای شرکت توزیع برق استان اصفهان است .
هدف از کسب کواهینامه ،تامین سلامت نیروی انسانی است
ریحانه ربیعی کارشناس HSE شرکت توزیع برق استان اصفهان با توضیح اینکه همواره باید به فکر کاهش آسیب‌های ناشی از خطرات احتمالی بود اظهار داشت : این الگو کل فعالیت و فرآیندهای شرکت را پایش می کند تا حین خدمت رسانی ،خطری برای زینفعان که همان پرسنل رسمی ، پیمانی ، برون سپار و مردم هستند را کاهش دهد.
ربیعی با بیان اینکه آماده سازی این پروژه نیاز به زیرساخت های زیادی داشت تصریح کرد : با توجه به وضهیت اقتصادی حاکم بر جامعه ، این طرح نیاز به بودجه زیادی داشت که با حمایت های مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ،اکنون موفق به دستیابی این گواهینامه شدیم.
کارشناس HSE شرکت توزیع برق استان اصفهان هدف از گرفتن این گواهینامه را تامین سلامت نیروی انسانی دانست و در پایانخاطر نشان کرد : تمام شیوه نامه ها و سیاست ها در ستاد تدوین و توسط توزیع برق شهرستا ن ها جهت اجرایی شدن ابلاغ می گردد.

به امید روزی که تمامی دستگاه ها ها و سازمان ها با الگو برداری از شرکت توزیع برق استان اصفهان ، طرح HSE را اجرایی کنند ، چراکه نظام مدیریت یکپارچه در مسیر دستیابی به اهداف که همان ایجاد محیط های کاری بدون حادثه ، بدون آسیب و بدون آلاینده زیست محیطی است که موجب توسعه پایدار می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.