تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 27249

اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع بیت‌المال در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی

اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع بیت‌المال در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استاناصفهان از اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان خبر داد. به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین

Print Friendly, PDF & Email

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استاناصفهان از اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات این اداره‌کل در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سو استفاده‌کنندگان است لذا با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صوت گرفته در پنج ماه اخیر بیش از ۲۰ هزار و ۳۹۰ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد که اراضی بازپسگیری شده در راستای اجرای ۳۰ فقره رای قطعی قضایی و به جهت رفع تصرفات غیر مجاز در سطح استان انجام شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶۰ مورد طرح دعوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف انجام شده است عنوان کرد: متراژ اراضی تصرفی مرتبط با این پرونده‌ها در مجموع ۵۲٫۹ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل و حمایت جدی دستگاه قضایی منتج به اخذ ۲۵۹ رای به نفع دولت و بیت‌المال شد اذعان داشت: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از ۸۶۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.

پارسایی‌راد اذعان داشت: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است لذا مردم عزیز اصفهان نیز می‌بایست در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل کنند.

وی عنوان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.