تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 3299

ارتقای فرآیند تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با تبدیل هواده های سطحی به عمقی

ارتقای فرآیند تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با تبدیل هواده های سطحی به عمقی

پایگاه خبری دنیای اسرار در بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ازتصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان صورت گرفت: ارتقای فرآیند تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با تبدیل هواده های سطحی به عمقی   در بازید مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان و کارگاه تست کنتور

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

در بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ازتصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان صورت گرفت:

ارتقای فرآیند تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با تبدیل هواده های سطحی به عمقی

 

در بازید مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان و کارگاه تست کنتور آب  وفاضلاب استان اصفهان ،شش فقره از هواده های عمقی وارد مدار بهره برداری گردید. این پروژه درجهت کاهش آلاینده های زیست محیطی و ارتقائ کیفی پساپ خروجی انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این بازدید با اشاره به ارتقای تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب جنوب اعلام کرد:تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان دارای ۱۲ هواده می باشد که درعملیات فاز دوم ارتقا تجهیزات این تصفیه خانه، ۶ فقره هواده سطحی به عمقی تبدیل شد و از سال گذشته تاکنون اجرای عملیات فاز ۳ در دستور کار قرار گرفت که بدنبال آن مابقی هواده هاازسطحی به عمقی تبدیل شدند.

مهندس هاشم امینی ارتقا تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب را بسیار موثر در افزایش کیفیت پساپ خروجی برشمرد و اعلام کرد:در حال حاضر دبی ورودی وخروجی تصفیه خانه فاضلاب جنوب ۱۲۰۰ لیتر درثانیه است این در حالیست که با توجه به کاهش شدید منابع آبی ،پساب تولیدی در تصفیه خانه ها می تواندجایگزین   مناسبی   برای رفع  برخی از نیازآبی در صنعت و فضای سبز شهری باشد.

وی اعلام کرد: ارتقای تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب نه تنها در کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش بوی نامطبوع بسیار موثر است بلکه تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت پساب خروجی دارد که از لحاظمحیطی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب  استان اصفهان در بازدید مهندس جانباز از کارگاه تست کنتور آب اعلام کرد: درچندسال گذشته برخی از کنتورها ی آب تا قبل از اینکه در اختیار مشتر کین قرار بگیرند تست می شدند اما در حال حاضر صد درصد کنتورها مورد تست قرار می گیرند.

وی افزود: با توجه به مجهزبودن کارگاه تست کنتور آبفا استان اصفهان و نیز برخوداری از نیروهای متخصص ، کارگاه تست کنتور آبفا اصفهان بعنوان کارگاه تست کنتور مرجع در کشور شناخته می شود بطوریکه هم اکنون برخی از استانهای کشور کنتورهای خریداری شده خود را جهت تست به کارگاه تست کنتور آبفا استان اصفهان ارسال می نمایند.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه تست لوازم کاهنده مصرف نیز در این کارگاه انجام می شود خاطرنشان ساخت: درچند سال گذشته با توجه به اینکه آبفا استان اصفهان مردم را ترغیب به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف نموده ، بدین خاطر قبل از اینکه تجهیزات کاهنده مصرف در اختیار مردم قرارگیرد در این کارگاه استاندارد بودن و میزان کاهش مصرف آب این تجهیزات تست می شود.

وی در خصوص فعالیت اکیپ نشت یابی تصریح کرد:در قسمتی از کارگاه تست کنتور ،کارشناسان بهره برداری با بهره گیری از تخصص و تجربه، اقدام به تشخیص نشتی در انشعابات و شبکه آب می نمایند به گونه ایی که علاوه بر مهار حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن، مناطقی که هدررفت آب آنها بیش از اندازه باشد اقدام به شناسایی نشتی وسپس مهار آن می نمایند.

مهندس امینی افزود:درچند سال اخیر بدنبال  فعالیت مستمر اکیپ نشت یابی ،هدر رفت آب در استان اصفهان به حدود ۱۶ درصد رسید در حالیکه این رقم در سال ۸۶بیش از ۳۲ درصد بوده است.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.