تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر : 20763

ارزش مهارت در جامعه ما شناخته نشده‌ است

ارزش مهارت در جامعه ما شناخته نشده‌ است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان: در جامعه ما برای خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی تا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که باعث اشتغال می‌شود تبعیین نشده است. به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان که در راستای توسعه مهارت‌های کاربردی و فرهنگ اجتماعی صبح

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان: در جامعه ما برای خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی تا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که باعث اشتغال می‌شود تبعیین نشده است.

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان که در راستای توسعه مهارت‌های کاربردی و فرهنگ اجتماعی صبح امروز برگزار شد،
فریده روشن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار گفت: متاسفانه در جامعه ما ارزش مهارت شناخته نشده و به همین دلیل ما با مشکل اشتغالزایی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در جامعه ما برای خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی تا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که باعث اشتغال می‌شود تبعیین نشده است تاکید کرد: همین امر باعث شده تا فرزندان در خانواده برای رفتن به دنبال استعدادهای واقعی خود تشویق و حمایت نشوند.
روشن در ادامه افزود: این امر باعث شده افراد زمان و هزینه زیادی را صرف تحصیل در رشته‌‌های دانشگاهی کنند و در نهایت بدون مهارت کافی برای اشتغال در آن رشته فارغ‌التحصیل شوند که این مورد از معضلات اصلی در جامعه ما است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به نتایج کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به تبیین ارزش مهارت در جامعه اشاره و تشریح کرد: برای رسیدن به این مقصود تمام ارگان‌های مرتبط با موضوع مهارت باید با هم همکاری کنند.
وی ادامه داد: باید از زمان کودکی این موضوع برای دانش آموزان تبعیین شود تا زمانی که می‌خواهند در مقطع دبیرستان و هنرستان و در نهایت دانشگاه انتخاب رشته کنند این انتخاب مطابق با استعداد و نیازهای واقعی جامعه باشد و بتوانند نتیجه خوبی از صرف هزینه و زمان به دست آورند.
روشن با بیان اینکه آموزش و پروش، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه مهاجر، سازمان فنی‌حرفه‌ای و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان کنار هم گرد آمده‌اند تصریح کرد: این نهادها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا در ذیل شورای مهارتی استان کارگروهی را تشکیل دهند تا بتوانند ارزش مهارت را برای خانواده‌ها و جامعه تبعیین کنند و نتایج مورد انتظار را بعد از صرف هزینه‌ها و زمان به دست آورند‌.
وی یکی از وظایف شورای شهر را مرتبط کردن ارگان‌ها با یکدیگر دانست و افزود: این تفاهم‌نامه در واقع تفاهم‌نامه هم‌افزایی و همکاری است و برای اینکه شورای شهر وظیفه خود را به عنوان نمایندگان مردم در تمام مسئولیت‌ها انجام دهد موظف است به یک چنین تبادل نظرات و موافقت‌نامه‌‌ها بپردازد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.