تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 29415

از مثلث برمودای ایرانی تا ساحل شب تاب چابهار

از مثلث برمودای ایرانی تا ساحل شب تاب چابهار

به گزارش دنیای اسرار:باورنکردنی‌ترین و عجیب ترین مکان های ایران، از مثلث برمودای ایرانی تا ساحل شب تاب چابهار دره ستارگان قشم قشم به دور از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی بسیاری که دارد دارای دیدنی های تاریخی بسیاری نیز می باشد. یکی از مناطق عجیب ایران که در قشم واقع شده است دره ستارگان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:باورنکردنی‌ترین و عجیب ترین مکان های ایران، از مثلث برمودای ایرانی تا ساحل شب تاب چابهار

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم از مکان های جالب در ایران

قشم به دور از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی بسیاری که دارد دارای دیدنی های تاریخی بسیاری نیز می باشد. یکی از مناطق عجیب ایران که در قشم واقع شده است دره ستارگان است در بسیاری از داستان ها بیان شده است که این محل توسط ارواح شناخته شده است و در شب رفتن به این دره بسیار خطرناک است.

افسانه ها نشان می دهد که مردم در گذشته بر این عقیده بوده اند که با افتادن ستاره ای بر روی زمین و شکاف بزرگ ایجاد شده این دره و اشکال هندسی صخره های آن ایجاد شده است.

گورستان جن ها:

گورستان جن ها از مکان های عجیب و ترسناک ایران

در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، گورستانی با سنگ قبرهای عظیم الجثه مکانی جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماوراالطبیعه علاقه دارند. گورستان جن در روستای تیس نزدیک شهر چابهار همون جایی که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی داره و محلی ها رو به این باور رسونده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره ای حفر شده اند که این شیوه ی حفاری پرسش های زیادی رو بوجود آورده و در نهایت پاسخ رو به دنیای از ما بهتران کشیده. بومی ها معتقدند با تاریک شدن هوا جن ها بر سر مردگان خود مویه می کنند و هر کس شبانه گذرش به این گورستان افتاد، مورد نفرین اون ها قرار می گیره و بعد از چند روز با عذابی سخت می میره.

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار از مکان های دیدنی و عجیب ایران

سواحل درخشان چابهار یکی دیگر از مکان های عجیب جهان در استان سیستان و بلوچستان ایران است. فیتوپلانکتون‌های میکروسکوپی در شب‌های پاییز و زمستان این ساحل مانند الماس‌های آبی می‌درخشند. این پدیده زیبا در سواحل تنگ بندر و دریای بزرگ دیده می‌شود. درخشش آبی فیتوپلانکتون‌ها مانند مکانیسم دفاعی عمل کرده و از خورده شدن آن‌ها توسط موجودات دریایی دیگر جلوگیری می‌کند.

جنگل جیغ

جنگل جیغ از ترسناک ترین و عجیب ترین مکان های ایران

در جنوب شهر مشهد، یک جنگل کنار روستایی قرار دارد. در زمان شب در این منطقه، صدایی عجیب و هراس آور از بین درختان آن به گوش میرسد که سابقه نداشته است. مردم محلی می گویند که به محض تاریک شدن هوا، صدایی مثل صوت یا جیغ از بین درختان این منطقه به گوش می رسد.

این منطقه در جاده ای که از جنوب مشهد به طرف کوه های بینالود و مشخصا روستای دیدنی مغان و غار آن منتهی می شود، واقع شده است و به اسم کوه های خلج مشهور است. بعضی اهالی منطقه، این صداهای هراس آور را از ملخ هایی می دانند که به این منطقه هجوم آورده اند و شب ها به درختان پناه می برند، بعضی دیگر هم عواملی ناشناخته را از جمله آب وهوا، علت بوجود آمدن این صداها می دانند. به گفته کارشناسان این صدا ها مربوط به نوعی جیرجیرک است که در گویش محلی به آن “کز” گفته می شود، روی هر درختی در این منطقه نزدیک به ۳ هزار جیرجیرک در دو کیلومتری رودخانه هستند که بیش از ۴۰ روز نمی‌توانند زندگی کنند و از بین می‌روند. آواز گروهی تعداد زیاد جیرجیرک ها مانند صدای زوزه یا جیغ به نظر می‌رسد که باعث ترس و وحشت گردشگران و اهالی روستا می شود.

تالاب ارواح

تالاب ارواح از عجیب ترین مکان های گردشگری ایران

دریاچه‌ای در ۱۲ کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار گرفته که به دلیل گذشته‌های دور، اسم عجیب و غریب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. ترکیب درختان مرده وسط دریاچه و مِهی که بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته با صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی شما را یاد فیلم‌های تخیلی و ترسناک می‌اندازد و این ویژگی‌ها باعث شده تا این دریاچه لقب «تالاب ارواح» را به نام خود کند.

اهالی اطراف دریاچه، چیزی از ارواح ندیده‌اند، اما بر این باورند که ساکنین گذشته حتما بنا بر اطلاعاتی این نام را برای این دریاچه برگزیده‌اند. تالاب ارواح یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود؛ پس اگر دلتان برای هیجان و ماجراجویی تنگ شده توصیه می‌کنیم بار و بندیل سفرتان را ببندید و راهی این دریاچه مرموز و سحرآمیز شوید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.