تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر : 17206

استارت مجدد پروژه تونل خوانسار

استارت  مجدد پروژه تونل خوانسار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ادامه روند اجراییعملیات پروژه تونل خوانسار خبرداد و گفت با توجه به اهمیت محور خوانسار-بویینمیاندشت و نقش تونل در افزایش ایمنی تردد، با پیگیری های انجام شده و از طریقتهاتر بدهی معوقه به پیمانکار، این پروژه مجدداً از سرگرفته شد. به گزارش دنیای اسرار، علیرضا قاری قرآن اظهار

Print Friendly, PDF & Email


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ادامه روند اجراییعملیات پروژه تونل خوانسار خبرداد و گفت با توجه به اهمیت محور خوانسار-بویینمیاندشت و نقش تونل در افزایش ایمنی تردد، با پیگیری های انجام شده و از طریقتهاتر بدهی معوقه به پیمانکار، این پروژه مجدداً از سرگرفته شد.

به گزارش دنیای اسرار، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: ادامه عملیات اجرایی تونل خوانسار، با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار از دو محل “سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای” و “شرکت ساخت و توسعه راهها” امروز ۹۹/۰۱/۱۷ رسماً آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه های راهسازی این اداره کل است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود، تسهیل می بخشد. این منطقه به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر، یکی از طرح های شاخص این اداره کل است. ایشان همچنین بیان نمود این تونل که به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می شود سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می کند و با اتمام تونل میزان تردد از گردنه و زمان سفر کاهش یافته و ایمنی در تردد افزایش می یابد.

وی افزود: قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول ۴۰۲۰ متر شامل ۱۲۰۰ متر تونل و ۲۸۲۰ متر راههای طرفین بود که بیش از ۹۰ درصد عملیات خاکی و پلسازی انجام شد و از عملیات تونل، حفاری طاق تونل اتمام گشت و حدود ۲۰۰ متر لاینینگ (پوشش یکپارچه بتنی سقف و دیواره ها) اجرا شده است. اما به علت عدم تامین منابع مالی و مطالبات پیمانکار این پروژه نزدیک به دو سال متوقف شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان: احجام عملیات خاکی، شامل دویست و پنجاه هزار مترمکعب خاکبرداری و صدوچهل هزار مترمکعب خاکریزی بوده و تعداد ۹ دستگاه ابروی دهانه تا ۵ متر در کل مسیر وجود دارد. 

قاری قرآن خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه تا کنون ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و قرارداد جدید که به مبلغ حدود ۲۳۰ میلیارد ریال است، شامل حفاری و تحکیم اولیه پاطاق به طول ۸۰۰ متر و انجام باقیمانده لاینینگ به طول ۱۰۰۰ متر است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص راههای دسترسی به تونل گفت: از حدود ۱۸ کیلومتر راههای دسترسی به تونل، ۱۴ کیلومتر در شهرستان خوانسار و ۴ کیلومتر در شهرستان بوئین و میاندشت است. و برای اتصال تونل به محور خوانسار-گلپایگان حدود ۱۶ کیلومتر مسیر لازم است که در فازهای بعدی می بایست اجرا شود و بعنوان کمربندی خوانسار عمل خواهد کرد.

قاری قرآن در پایان گفت: برای اجرای مرحله تکمیل راهها و اتصال به جاده گلپایگان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین منابع مالی در قالب یک قرارداد مجزا و انتخاب پیمانکار فرآیند عملیات آن هم نیز اجرا می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.