تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۰۷
کد خبر : 4985

استاندار اصفهان تاکید کرد: تکیه به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی می تواند ضربه های دشمنان به اقتصاد کشور را خنثی نماید

استاندار اصفهان تاکید کرد: تکیه به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی می تواند ضربه های دشمنان به اقتصاد کشور را خنثی نماید

استاندار اصفهان تاکید کرد: تکیه به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی می تواند ضربه های دشمنان به اقتصاد کشور را خنثی نماید پایگاه خبری دنیای  اسرار:دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: کشور مسموم به درآمدهای نفتی است و باید با نجات از وابستگی به درآمدهای نفتی و در کنار آن وابستگی به توان داخلی و

Print Friendly, PDF & Email
استاندار اصفهان تاکید کرد: تکیه به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی می تواند ضربه های دشمنان به اقتصاد کشور را خنثی نماید
پایگاه خبری دنیای  اسرار:دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: کشور مسموم به درآمدهای نفتی است و باید با نجات از وابستگی به درآمدهای نفتی و در کنار آن وابستگی به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی، ضربه های دشمنان به اقتصاد کشور را خنثی نماییم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در همایش واگذاری پروژه های عمرانی استان اصفهان به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه ۹۷، اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور، کسی جز خودمان نمی تواند ما را از شرایط اقتصاد نفتی و وابسته به نفت نجات دهد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه از سال۵۳ که دلارهای نفتی وارد اقتصاد شد، کشور به معنای واقعی معتاد به درآمدهای نفتی گردید و دیگر به فکر تلاش، کوشش، کارآفرینی و استقلال اقتصادی نبود، تصریح نمود: از آن تاریخ توانمندی اقتصاد کشور روز بروز کاهش یافته و ما مسموم به درآمدهای نفتی شده ایم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه در هر مقطعی دلیل خاصی از جمله اداره زمان جنگ، بازسازی و … برای این وابستگی وجود داشته است، افزود: در دولت های مختلف نتوانستیم این وابستگی را از زندگی مردم جدا کنیم و در زمان دولت دکتر خاتمی که صندوق ذخیره ارزی ایجاد شد بنابراین بود که وابستگی به درآمد نفتی هرساله کاهش یابد.
محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید فرض بر این گرفته شود که درآمدهای نفتی وجود ندارد، افزود: اگر تمامی انرژی ما صرف فعالین، کارآفرینان، دانشجویان و دانشگاه ها و توان داخلی شود در واقع مدیریت صحیح صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مردم ایران هوشمند، تلاشگر، فعال و با سابقه هستند و باید راه برای حضور بیشتر فعالین باز شود، تصریح کرد: گرچه تحریم ها نتوانسته آنچنان که دشمنان خواستند تأثیرگذار باشد ولی در زندگی روزمره مردم تنگناهایی ایجاد کرده است.
استانداراصفهان با اشاره به ضربه های دشمنان و بویژه امریکا به انقلاب اسلامی، اظهارداشت: گرچه دشمنان نتوانسته اند تاکنون در راه رسیدن به اهداف خود پیروز شوند ولی باید به نقطه ای برسیم که ضربه های امریکا به خصوص ضربه های اقتصادی آن ها نتواند موثر باشد.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: یکی از این راه ها وابستگی به توان داخلی و بازگذاشتن دست بخش خصوصی است.
محسن مهرعلیزاده از مسئولین خواست همایشی را با حضور جوانان کارآفرین خوش فکر و صنعتگران برگزار نمایند و با معرفی تک تک پروژه ها و بررسی طرح ها توسط متقاضیان ؛ مشکلات احصا گردد و به نقطه ای برسیم که در خصوص هر طرحی تعدادی متقاضی اعلام آمادگی نمایند و در واقع هدف از تبصره ۱۹ و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی همین موضوع است.
وی با بیان اینکه نیروی جوان، ابتکار، انرژی و تحرک را با خود بهمراه می آورد، افزود: مدیریت استان نیز امکانات و تسهیلات را در اختیار جوانان قرار خواهد داد.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید حداکثر طی ۲۰ روز آینده، ۱۱۰ پروژه موجود تعیین تکلیف شود، افزود: باید به جوانان فرصت لازم داده شود تا راه برای تولید و اشتغال فراهم گردد.
شایان ذکر است تبصره ۱۹ در اجرای ماده (۲۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به دولت اجازه داده می ‌شود در واگذاری طرح ها و پروژه های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح‌ های نیمه ‌تمام) و بهره ‌برداری طرح ‌ها و پروژه ‌های تکمیل‌ شده یا در حال بهره ‌برداری، در چارچوب انواع قرارداد از (از جمله واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره‌ برداری یا برون ‌سپاری) با بخش خصوصی و تعاونی اقدام و تمام یا بخشی از وظایف و مسوولیت‌ های خود در تامین کالاها و خدمات در حوزه‌ هایی از قبیل پدیدآوری، طراحی، ساخت، تجهیز، نوسازی، بهره‌ برداری و تعمیر و نگهداری را در چارچوب مقررات واگذار نماید. در تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷، ظرفیت هایی برای توجیه پذیر و اقتصادی نمودن طرح ها پیش بینی شده است.
Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.